Automobilky umí dobře manipulovat se statistikami prodejů. Zájemce lákají na zdánlivě žádané vozy

White Floor New Car Parking New Car Pictures Showroom Park Show Waiting Sales Branch Dealers New Car Service Centers

Požadavky při nákupu nového auta může mít každý různé. Kromě těch klasických, týkajících se motoru nebo praktičnosti a využitelnosti auta, je tu třeba i tvar karoserie nebo barva. Někteří také hledí na to, jak je auto úspěšné na konkrétním trhu. I to může ovlivnit výběr. V pozitivním smyslu. Proto automobilky často zajímavě manipulují se svými statistikami prodejů, aby vzbudily dojem, že o jejich auta je ohromný zájem. Realita však může být trochu jiná. Jaké hlavní manipulace jsou standardem?

Mohlo by vás zajímat:  Audi RS oslavuje 25 let na trhu exkluzivním jubilejním paketem

Dodávky v určitém termínu

Na nové vozy se čeká, to je běžný fakt. Někde to mohou být týdny, jinde měsíce. Některé automobilky mohou dobu dodání dokonce ovlivnit ve svůj prospěch. Vozy primárně dodávají v určitém kvartálu. Zatímco ty předchozí a následující budou na prodeje slabší, ten konkrétně vybraný bude trhat rekordy. A zpráva o nich se využije jako skvělé PR.

Zdroj obrázku: Freepik

Nerozlišování zákazníků

Jsou zákazníci z řad soukromých osob a také zákazníci z řad firem. Obě kategorie by se měly při prodejích aut rozdělovat. Ne každá automobilka to dělá. A tak může kupující mít dojem, že o konkrétní auto je podle prodejnosti ohromný zájem. Realita může být však taková, že daný vůz nakupují hlavně velké firmy do svých flotil, kde za velký nákupní objem získají i zcela jiné ceny, než na které může běžný zákazník dosáhnout.

Mohlo by vás zajímat:  Nepil a přesto nadýchal. Problémy mu přineslo toto známé pečivo

Není prodej jako prodej

I tudy vede cesta, jak se dá lehce manipulovat s čísly. Řada automobilek ráda přichází s takzvanými počty registrací svých vozů. Jde tedy o počet přihlášených aut v určitém období. To ale neznamená, že by daný vůz vlastnila běžná firma nebo soukromá osoba. Může ho mít registrovaný třeba společnost poskytující operativní leasing, která auto tedy pouze pronajímá. Reálně ho tak ten, co ho registroval, ke svému vlastnímu cestování nepoužívá. Pouze ho půjčuje někomu jinému. I toto může značně zmást zájemce o koupi nových aut.

Zdroj: https://europe.autonews.com/guest-columnist/how-auto-industry-revolutionizing-its-sales-model
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora