Automobiloví nadšenci vrátili Tokio do klasických 60. let

Zatímco na jednom konci Tokia probíhal mezinárodní autosalon, jenž zlákal davy fanoušků svými futuristickými studiemi, na druhém konci města se odehrával festival oslavující automobilovou historii. V rámci Festivalu veteránů Muzea automobilů Toyota v Jingu Gaien, pořádaném 30. listopadu, se sešli automobiloví příznivci všech věků s jediným cílem: vzdát hold vozům, díky kterým jsme se dostali tam, kde dnes stojíme.

Festivalu veteránů se v Tokiu pořádá každoročně s cílem propagovat automobilovou kulturu vystavováním vozů z nejrůznějších zemí, všech značek a generací. Letošní ročník byl zahájen spanilou jízdou napříč městem, která začínala u tokijské galerie Meiji Memorial Picture Gallery. Do tokijské dopolední dopravní špičky se na jedenáctikilometrovou trasu po městě odvážilo celkem přes sto veteránů, v jejichž čele bylo možno spatřit Toyopet Crown Model RS21 z roku 1960 (foto v galerii) či legendární sportovní model Toyoty s označením 2000 GT (foto v galerii).

Mohlo by vás zajímat:  Pozor na zítřek. V daný den se bourá nejvíce

Po návratu vozidel se návštěvníci mohli zblízka seznámit se širokou škálou exponátů. Přestože vozy účastnící se festivalu reprezentovaly větší část 20. století (od modelu Rolls-Royce Silver Ghost z roku 1919 až po Alfu Romeo Giulietta z roku 1983), hlavní pozornost se ubírala ke speciální expozici oslavující autosalony a vozy 60. let minulého století.

Kromě několika japonských sportovních vozů ze 60. let, vyrobených v omezeném počtu, např. modelu Hino Contessa 900 Sprint z roku 1962 (foto v galerii) nebo modelu Prince Skyline Sports z roku 1962, byl festival poctěn celou řadu klasických evropských i amerických sportovních vozů, včetně modelu Jaguar E-Type s pevnou střechou z roku 1967 nebo kabrioletu Chevrolet Camaro RS/SS z roku 1969.

Mohlo by vás zajímat:  Koupě auta po zimě může být ošemetná, řada majitelů se snaží vozu rychle zbavit

Kromě řady elegantních a atraktivních sportovních vozů prezentovaných na festivalu přispěly k masové motorizaci v 60. letech především běžnější modely pro každodenní použití – vozy, které se staly ikonou této dekády, jako např. Volkswagen Type 2 z roku 1967, láskyplně přezdívaný Splittie pro jeho nápadné rozdělené čelní sklo, nebo Austin Mini Countryman Mark II z roku 1968 s jeho dřevěnými dekory a dvoukřídlými zadními dveřmi.

V průběhu festivalového dne měli návštěvníci možnost hlasovat pro svůj oblíbený vůz. Rozhodování samozřejmě nebylo pro nikoho snadné kvůli vysokému počtu fantastických exponátů, ale nakonec si nejvyšší počet bodů odvezlo křiklavě červené Lamborghini Miura P400S.

Mohlo by vás zajímat:  Jízda v noci má svá specifika, kterým se ale ne všichni řidiči správně přizpůsobují

Na letošním Festivalu veteránů, pouze několik kilometrů od okázalých stánků konkurujících si značek na Tokijském autosalonu, se sešli zástupci automobilek Toyota, NissanHino, aby pohovořili o vozech, které je inspirovaly v počátcích jejich kariéry. Pořádaná akce opět potvrdila skutečnost, že i přes rivalitu značek a rychlý proud času jsou některá auta jednoduše nadčasová a dokáží potěšit v každé době. 

Zdroj: Toyota