Autonomní řízení má vliv na vzhled vozů. Nissan potvrzuje, že musí být větší

Japonská automobilka Nissan upozorňuje na to, že technologie autonomního řízení má vliv také na design automobilů. Mnozí si pod pojmem autonomních automobilů představí nevzhlednou oválnou kapsli, která kopíruje vzhled mnohých sci-fi vozidel z budoucnosti. Nissan toto tvrzení vyvrací a jeho nový model Skyline dokazuje, že i autonomní vozidla mohou svým vzhledem potěšit, ale některé změny jsou nevyhnutelné.

Auta se musí připravit na změny

Šéfdesignér Nissanu upozorňuje na to, že vzhled automobilů je samozřejmě závislý na tom, jaké technologie a systém pohonu se ukrývá uvnitř vozidla. Nová verze modelu Skyline byla kvůli využitým technologiím nucena podstoupit některé kosmetické změny. Tak třeba příď vozidla musela být v tomto důsledku prodloužena.

Autonomní pilotování

Model Skyline je prvním modelem automobilky Nissan, který se může pyšnit novým automatickým systémem ProPilot 2.0.
Systém za vás převezme řízení na delších trasách. Stačí najet na dálnici. Od této chvíle už je řízení v režii automobilu a vy si můžete bezstarostně užívat jízdu a řešit cokoliv, co právě potřebujete. Automobil se postará o řízení do chvíle, dokud se nebude blížit sjezd z dálnice, kde potřebujete sjet. Jediné, co auto od řidiče potřebuje je převzetí řízení ve chvílích, kdy je nutná změna jízdního pruhu, všechno ostatní si Skyline zařídí sám. A stokilometrové vzdálenosti by měl zvládnout úplně samostatně.

Technologie vyžadují prostor

Právě kvůli využité technologii autonomního řízení je potřeba, aby automobil disponoval velkým množstvím čidel, které budou neustále kontrolovat všechny proměnné, které mohou ovlivnit jízdu. Množství čidel vyžaduje dostatečný prostor pro jejich uložení, a právě to je jedním z důvodů, proč se mění také design automobilu. Jde o čistě praktickou věc, zkrátka je potřeba všechny ty technologie někam uložit.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky v nabídce BMW řady 2 Active Tourer

Technologie versus design

Čidla navíc potřebují hladkou karoserii, aby neměla zkreslený „výhled“, proto se upravuje také celkový design karoserie, odstraňují se hrany, prolisy a vše se přizpůsobuje požadavkům čidel.
Všechny záhyby, ostré hrany a další výčnělky mohou ovlivňovat funkce čidel a senzorů. Ostré hrany totiž mohou stínit vlnám, které senzory vysílají a přijímají, proto teď designéři musí počítat s tím, že design je až na druhém místě a musí se podřídit požadavkům nových technologií.

Změna je život a budoucnost

Šéfdesignér Nissanu upozorňuje na to, že změny se projeví u všech budoucích modelů aut všech značek. První náznaky můžeme vidět už dnes, některé automobilky už teď upravují umístění loga firmy. Klasická plastová loga na přídi dnes vyměňují za tištěná, která jsou umístěna na rovných plochách vozu. Většina moderních aut má totiž senzor za logem a právě plastický znak firmy může bránit senzoru ve výhledu.
Můžeme se tedy těšit na dobu, kdy hlavní slovo v designu automobilů nebudou mít designéři, ale samotná technologie, která si musí diktovat podmínky tak, aby byla plně využita bez jakýkoliv problémů.

Komentáře