Avia pokračuje jako Ashok Leyland

Téměř na den přesně před dvěma roky ukončil indický výrobce Ashok Leyland výrobu tradičních nákladních automobilů Avia v pražských Letňanech. Pokud si však myslíte, že modely řady D zmizely ze světa úplně, není to pravda. Ashok Leyland je totiž začal montovat ve své domovině.

Řada středně těžkých užitkových vozidel s kabinou Avie nese označení Boss a v nabídce je celkem ve dvou specifikacích LE a LX. Ty se dále dělí podle rozvoru a celkové hmotnosti – základní provedení váží 9600 kilogramů a je k dispozici s rozvory 3440, 3940 a 4540 mm, prostřední váží 11 990 kilogramů a má mezi nápravami 3900, 4500 nebo 4900 mm a konečně nejtěžší provedení má 12 900 kilogramů a rozvory o délce 3400, 3900, 4500 a 4900 mm. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes oslavuje narozeniny modelu Sprinter

Všechny specifikace jsou poháněny 3.8litrovým naftovým čtyřválcem, naladěným na 120 koní při 2400 ot./min a 415 Nm při 1400 ot./min v případě modelu Boss LE, respektive na 130 koní 2400 ot./min a 450 Nm mezi 1400 – 2000 ot./min v případě modelu Boss LX (ten má navíc také vstřikování typu common-rail). Obě výkonové verze mají standardně montovanou šestistupňovou manuální převodovku, v případě silnějšího dieselu však lze sáhnout také po automatizovaném manuálu. Ani v jednom případě nepřekročí maximální rychlost hranici 100 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Iveco předvedlo, jak bude vypadat budoucnost dodávek

Hlavní zbraní oproti konkurenci je kabina, vyrobená podle evropských standardů. V oficiálních materiálech indický výrobce dokonce tvrdí, že komfort a bezpečnost jsou na nejvyšší světové úrovni. Na celý nákladní vůz je poskytována tříletá záruka, mezi jednotlivými servisními intervaly je 40 000 kilometrů.

Zdroj: Ashok Leyland