Bentley Continental GT můžete mít už i jako osmiválec

2

Nová generace Bentley Continental GT byla doposud k mání pouze s motorem s konfigurací W12. Automobilka nyní nabídku doplní o osmiválec, který slibuje úspornější jízdu. Takto velký a těžký vůz samozřejmě vyžaduje silný motor. Osmiválec by však měl bez potíží současný motor zastoupit. Jedná se o:

  • čtyřlitrový přeplňovaný agregát
  • výkon 404 kW (542 koní)
  • točivý moment 770 N.m

Oproti dvanáctiválci je ve zrychlení z nuly na 97 km/h jen o dvě desetiny sekundy horší, což je velmi slušný výkon. Oba typy dosáhnou stejné maximální rychlosti 318 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Ford Mustang už nebude využívat motor EcoBoost. Se čtyřválcem přesto počítá

Úspora bez kompromisů

Nový motor je ale výrazně ekonomičtější. Nejde tolik o cenu samotného vozu jako spíš o jeho spotřebu. Při klidné jízdě totiž vůz dokáže vypínat válce, a navíc pro většinu situací vypíná pohon přední nápravy a pohon všech čtyř kol využívá jen v nutných situacích. Velkou roli samozřejmě hraje nejen úspora finanční, ale také v rámci emisí.

Na první pohled od sebe dva vozy s odlišným motorem asi jen těžko poznáte. Jediným drobným rozdílem je jiný výfuk. W12 totiž používá dvojici velký koncovek, zatímco osmiválec má koncovky menší, ale čtyři. Některé modely mají také jinou mřížku na chladiči nebo drobné označení V8 nad předními koly. Cena nového modelu prozatím nebyla zveřejněna, ale pro milovníky Bentley to určitě může být zajímavá varianta. Úspora je určitě skvělým krokem, a navíc není vůbec na úkor výkonu, zrychlení a kvality jízdy, kterou můžete od Bentley právem očekávat.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora