Bentley představilo své nejdynamičtější silniční auto

Příští týden začne v Goodwoodu Festival rychlosti, kam se sjedou nadšenci z celého světa. To je to zároveň správná doba na prezentaci toho nejlepšího, co máte ve stáji. Bentley se v podobě Continentalu GT3-R vytasí svým nejdynamičtějším silničním autem všech dob, které se ve velké míře inspirovalo u závodního Continentalu GT3.

Inspirace může začít již u nižší hmotnosti, která díky vyjmutí zadních sedaček, titanovému výfukovému potrubí či lehkým 21palcovým kolům s pneumatikami Pirelli klesla ve srovnání s Continentalem GT V8 S o rovných 100 kg. Posílení se naopak dočkal čtyřlitrový osmiválec se dvěma upravenými turbodmychadly a novou řídící jednotku, který tak má 580 koní a 700 Nm, dostupných od 1700 ot./min.

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes Benz M se představil ve verzi pro papeže

Osmistupňový automat ZF dostal kratší dráhy řazení, standardní pohon všech kol má zase poprvé v historii vektorování točivého momentu, dále také elektronickou kontrolu stability nebo upravené šasi, lépe zvládající průjezdy zatáčkami. Díky výše uvedeným změnám, a již zmiňované nižší hmotnosti, je Continental GT3-R nejrychleji akcelerující Bentley v historii, když 100 km/h pokoří za 3,8 sekundy (o 0,7 sekundy rychlejší než GT V8 S). Negativní dopad však mají kratší dráhy řazení na maximální rychlost, která oproti GT V8 S klesla na 273 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Hennessey Venom GT 2013 - zabiják Veyronu!

Po stylingové stránce bude mít každý z 300 vyrobených kusů karosérií v bílém odstínu Glacier, doplněnou zelenou grafikou a několika karbonovými prvky. Mezi ně se řadí přední splitter, pevní zadní křídlo a výdechy vzduchu na kapotě. Orámování světel, masky chladiče a oken je natřeno lesklým černým odstínem.

Interiér sice postrádá zadní sedačky, jinak je ale luxusní podobně jako u jiných verzí Continentalu. Sedadla i palubní deska jsou čalouněny černou kůží Beluga se zelenými prvky a prošíváním Alcantarou, na palubní desce se rovněž objevují dekory z karbonu. Místo po zadních sedačkách je obloženo karbonem a čalouněno stejnou černo-zelenou kůží, použitou i na sedadla a palubní desku.

Mohlo by vás zajímat:  Bugatti uvede ve Frankfurtu koncept pro herní sérii GT6

Ruční výroba bude probíhat v továrně v Crewe, finální úpravy však bude mít na starosti oddělení Bentley Motorsport.

Zdroj: Bentley