Britská automobilky Bentley musí tvrdě soupeřit nejen se stejně zaměřenou značkou Rolls-Royce, ale už také s německou prémiovou trojkou. V souboji o pozici TOP limuzíny má Bentley pomoct modernizovaný Flying Spur.
Ten oproti předchůdci ztratil jméno Continental, příbuznost s touhle větví je však zřejmá. Z původního modelu totiž zůstalo vzezření přední masky resp. dvojice kulatých hlavních světel. K nim však britská automobilka přidala větší masku chladiče a hlavně nový nárazník. Největší změnou však prošel profil automobilu. Linie střechy je nově mnohem nižší a sportovnější, čemuž sekunduje také prolis na dveřích. Zadní část pak nemá z původním Flying Spurem nic společného a spíše odkazuje na limuzínu Mulsanne. Hlavní změnou jsou obdélníkové zadní světlomety, kterým sekunduje nové víko kufru a samozřejmě nárazník s koncovkami výfuku.
Kabina nového Flying Spuru prošla možná ještě větší změnou než zevnějšek. Na první pohled to možná normálnímu smrtelníkovi nepřijde, ale interiér prodělal na 600 změn! Majitelé současných modelů Continental GT resp. Continental GTC však budou jak doma. Středová konzole nebo i volant vypadají přesně jako ty v uvedených modelech. Navíc, nový Flying Spur s tím starým sdílí některé ovladače.
Technika v interiéru poskočila zase o nějaký level výš. V rámci příplatkového paketu Multi-Media Specification totiž dostanete dva LCD displeje v opěrkách předních sedaček o rozměru 10 palců každý, pevný disk o velikosti 64 GB nebo bezdrátové připojení k internetu. Flying Spur navíc dostal nová sedadla, přičemž ta zadní nabízí až 14 různých možností nastavení. K dispozici je konfigurace se třemi nebo dvěma místy vzadu.
Pod kapotou limuzíny se objeví dvanáctiválec s válci do W o objemu 6.0 litru, který je navíc dopován ještě dvěma turbodmychadly. Výsledkem je 625 koní a 800 Nm. Tento výkon je na všechna kola posílán pomocí osmistupňového automatu. Díky snížení hmotnosti automobilu o 50 kg oproti minulému modelu zrychlí novinka na 100 km/h za 4,6 vteřiny a rozjede se až na 322 km/h.
Podvozek Flying Spuru doznal také řady změn. Ještě více pohodlí si cestující nyní užijí díky měkčím pružinám (o 10% vpředu a 13% vzadu) a stabilizátorům (o 13% a o 15% vzadu). Navíc má model nově elektronickou kontrolu tlumičů CDC, upravený posilovač řízení a překalibrovaný systém ESC.
Modernizovaný Fyling Spur se do prodeje dostane letos v létě. Cena bude, vzhledem k technickým vychytávkám, jistě vysoká.
Zdroj: Bentley