Bentley ukáže ve Frankfurtu silnější verzi Continentalu GT

Bentley odhalí na frankfurtském autosalonu silnější verzi Continentalu GT V8. Model s označením S bude k dispozici ve verzi kupé i kabriolet a nabídne výkon zvýšený o 22 koní. 

Nové modely GT V8 S stavějí na úspěchu Continentalu GT V8. Pod jejich kapotou bije výkonnější verze dvakrát přeplňovaného motoru Bentley V8 s objemem 4.0 l, jenž vykazuje výkon 528 k při 6000 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 680 Nm při pouhých 1700 ot./min (+ 22k a 20 Nm). Na všechna kola přenáší výkon osmistupňová samočinná převodovka ZF s funkcemi Quickshift a Block Shifting a řazením páčkami pod volantem. 

Kupé GT V8 S zvládne sprint z 0 na 100 km/h během 4,5 sekundy a dosáhne nejvyšší rychlosti 309 km/h. Výkony GT V8 S Convertible jsou rovněž působivé – mety 100 km/h dosáhne z klidu za 4,7 sekundy, hodnota nejvyšší rychlosti činí 308 km/h.

Vyšším výkonům motoru V8 nepadly za oběť příznivé hodnoty kombinované spotřeby paliva či emisí CO2 a ani schopnost ujet na jednu nádrž paliva více než 800 km. Nové kupé GT V8 S dosahuje spotřeby v kombinovaném cyklu 10,6 l/100 km a emise CO2 dosahují hodnoty 246 g/km. Odpovídající údaje pro otevřenou verzi jsou 10,9 l/100 km a 254 g/km. Takových hodnot bylo dosaženo díky použití nejmodernějších technologií jako například systému vypínání válců, kdy se čtyři z osmi válců při klidné jízdě vypínají, snižuje spotřebu paliva, a to aniž by motor přišel o svou kultivovanost. Je-li potřeba více výkonu, motor automaticky a hladce znovu aktivuje všech osm válců

Mohlo by vás zajímat:  Pininfarina Azzurra Spider na prodej

Model GT V8 S si zachovává vzduchové odpružení s hliníkovou přední nápravou, tvořenou dvojitými příčnými rameny, a víceprvkové zavěšení zadních kol. V8 S má, oproti standardní V8, podvozek naladěný sportovněji. Snížení světlé výšky o 10 mm doplňují pro ještě podmanivější a záživnější jízdu tužší pružiny a přepracované tlumení. Silentbloky jsou tužší o 70 %, zatímco zadní stabilizátor je oproti standardním modelům GT V8 tužší o 54 %. To vše snižuje náklony karoserie a zlepšuje chování vozu v zatáčkách. Změny podvozku uzavírá překalibrované řízení a díky novému softwaru a změnám odklonu kol nabízí lepší přesnost a zpětnou vazbu. Pečlivé přepracování systému aktivních tlumičů CDC (Continuous Damping Control) znamená navzdory lepšímu ovládání minimální snížení jízdního komfortu. Model GT V8 S má také nově optimalizovaný stabilizační systém ESC.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet představil novou generaci Corvette, vrací se k názvu Stingray!

Stylistické prvky v dolní části vozu – přední lízátko, boční prahy a zadní difuzor – zlepšují aerodynamiku tím, že snižují vztlak na přední nápravě a poskytují větší stabilitu ve vysokých rychlostech. Charakteristická dvacetipalcová kola jsou unikátně navržena pro modely S a mají design, který nechá vyniknout osobitým, červeně zbarveným brzdovým třmenům. Na výběr je až 17 odstínů karosérie.

V interiéru mohou zákazníci volit z celé řady dvoubarevného čalounění. Kromě něj je možné vybírat také z nabídky sedmnácti barev koženého čalounění. Kupé disponuje rovněž unikátním kontrastním středovým pruhem stropního čalounění, jehož barva ladí s barvou okolního koženého čalounění. Kontrastní obšívání, včetně obšívání volantu, je další součástí bohaté výbavy na přání. Na středové konzoli dominuje osmipalcový dotykový displej, zobrazující informace navigace, audiosystému, telefonu, stejně jako aktuální nastavení vzduchového podvozku. Vše doplňuje pevný disk s kapacitou 30 GB.

Mohlo by vás zajímat:  Ferrari 599 s optickým paketem od tunera Vorsteiner

Na přání lze zvolit sportovní výfuk, který je vybaven přepracovanými tlumiči, upraveným vedením plynů a přepracovaným upevněním. Na přání je rovněž dodávaná výbava Mulliner Driving Specification, jež nabízí 21palcová kola Black Edition se sedmi paprsky, vrtané pedály, broušený uzávěr plnicího hrdla nádrže a prošívané čalounění interiéru i stropu perforovanou kůží s diamantovým vzorem. Dalšími klíčovými prvky specifikace Mulliner jsou zatmavené přední světlomety i zadní svítilny a kryty zpětných zrcátek v lesklé barvě Beluga.

Zdroj: Bentley