Běžný Renault se díky svému dokonalému stavu prodává za astronomické peníze

Je pravdou, že výjimečná auta mají vysokou cenu. Někdy ale může být ceněným artiklem i úplně obyčejný vůz. Stačí jenom, aby byl v dokonalém stavu, a to mu přidává na ceně. Příkladem toho je vůz Renault 5. Nikoliv však první generace, představená v roce 1972, ale generace druhá, která se vyráběla od roku 1984, do roku 1996. A právě v posledních několika letech tohoto rozmezí byl vyrobený model, který je aktuálně v prodeji. A kromě své zachovalosti není ničím výjimečný.

Zdroj obrázku: ERclassics.com

Oproti jiným běžná verze

Je pravdou, že když se na Renault 5 podíváme blíže, tak jsou verze, které jsou hodně ceněné. Příkladem je verze Turbo, popřípadě GT Turbo. Ani s jednou variantou v tomto případě nemáme tu čest. Mluvíme tu o běžném Renaultu 5, kterých se vyrobilo velké množství a tak je jenom jediný důvod toho, proč se auto prodává za tak vysokou cenu. Je to jeho stav. Jenom těžko byste našli stejný model z daného roku, který by vypadal tak skvěle. Jako by byl ty dlouhé roky zakonzervován a až nyní vybalen z krabice.

Zdroj obrázku: ERclassics.com

Auto klasických parametrů

Že nejde o výjimečný model, dokládají i parametry. Prodávaný Renault 5 má pod kapotou motor o objemu 1,4 litrů, který disponuje výkonem pouze 60 koní a točivým momentem 100 Nm. Je jasné, že ani jedno není nijak zvlášť výjimečná hodnota. Zvláště na dnešní dobu. Maximálka byla 158 kilometrů a zrychlení z nuly na stovku se zvládalo za 14 sekund. Je jasné, že vzhledem ke svému stáří budou nyní hodnoty o něco horší.

Zdroj obrázku: ERclassics.com

S vozem se jezdilo

Jeho dokonalý technický stav může naznačovat, že se s vozem nikdy nejelo. Ani to ale není pravda, jelikož má najeto celkem dost. Na tachometru se ukazuje hodnota 36 646 kilometrů, ale na autě to není skoro znát. A i to je důvod, proč je nyní toto 27 let staré, běžné auto, prodáváno za cenu 9 950 euro, tedy 270 tisíc korun českých. Za tu cenu už lze pořídit nový vůz.

Zdroj: Autorský text

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora