Bezpečná jízda na sněhu a ledu. Zimní pneumatiky.

Zimu nemá příliš řidičů v lásce a to hlavně proto, že se na zledovatělých a zasněžených silnicích špatně jezdí. Je potřeba omezit rychlost a opravdu bděle sledovat trasu. Nebezpečí nehody je v zimním období opravdu mnohem vyšší. Je asi každému jasné, že správná výbava auta může hodně pomoci k lepší ovladatelnosti auta na kluzkém povrchu a tím také předcházet neštěstím. Přesto se stále najdou hazardéři, kteří mají na autě i v zimě letní pneumatiky, což je základní chyba, která je navíc protizákonná. A to pouze proto, že s autem vyjíždějí tak zřídka, že se jim podle jejich logiky nákup nebo přezutí kol nevyplatí. Přitom i sebekratší výjezd vás může stát nejen finanční škodu na majetku, ale taky vaše zdraví, či zdraví jiných lidí.

Ze zákona jsou zimní pneumatiky povinností, kterou jsme letos měli uplatnit od prvního listopadu. V právních podmínkách je také uvedeno, že by pneumatiky měly mít vzorek minimálně čtyři milimetry. Ideálně je samozřejmě více. Možná také víte, že po několika letech se také mění vlastnosti zimní směsi, ze které jsou zimní pneumatiky vyrobeny. Pokud tak porovnáte zcela nové zimní pneumatiky se zánovními, rozdíl bude ihned patrný. Zcela nové zimní pneu je měkké a vzorek poměrně lehce zmáčknete. Zánovní pneu je tvrdší – změnili se vlastnosti a už tak dobře nepřilnou k povrchu vozovky. Proto by se zimní pneumatiky měly také přibližně po čtyřech letech měnit za nové.

Mohlo by vás zajímat:  Repasovaná turba - Kvalita originálu za nízkou cenu

Každá pneumatika má jiné vlastnosti, což je prokazováno každoročně v testech, kde se hodnotí několik hlavní faktorů. Jsou to především přilnavost a ovladatelnost pneumatiky na suchu, na mokru, na sněhu a na ledu. Dále pak hlučnost pneumatik, spotřeba a hluk, které produkují a také jejich opotřebení po těchto zátěžových testech. Hodnotí se vždy pneu pro konkrétní rozměry. V letošním roce se výborně umístila především nová pneumatika Continental ContiWInterContact v různých rozměrech a také Michelin Alpin 4.