Bezpečnostní pásy někteří zásadně nezapínají. Nad jejich argumenty zůstává rozum stát

Bezpečnostní pásy jsou dnes samozřejmou výbavou všech nových i zánovních automobilů. Bez nich by běžné sériově vyráběné auto ani nebylo homologováno, ani by neprošlo na STK a nemohlo by tedy do provozu. Přesto se najdou ti, kteří bezpečnostní pásy ve vozech ignorují a nepoužívají je. To může mít i fatální následky. Argumenty těchto riskujících jedinců jsou mnohdy nepochopitelné.

Zdržování

Podle některých je zapínání a odepínání bezpečnostního pásu zdržováním. Asi by se tento argument dal pochopit u kurýrů, kteří mají desítky zásilek. Pro běžného řidiče je ale zapnutí a následné odepnutí pásu otázkou několika vteřin v rámci celé jeho jízdy. Opravdu má někdo tak málo času, že ho pár sekund navíc zdrží?

Nepříjemnost

Mnozí si bezpečnostní pásy nezapínají proto, že jim jsou nepříjemné. Že je mohou tahat, případně je mohou také výrazně škrtit. Na zadních sedadlech ještě víceméně pochopitelný argument, ale na těch předních určitě ne. Správné nastavení sedadla i správné nastavení pásu ve středovém sloupku vozu musí vést vždy k tomu, aby pás nijak neobtěžoval. Pro koho je problémem, nemá ho správně nastavený.

Zdroj obrázku: Freepik

Bezpečnost

Ano, někteří skutečně argumentují tím, že jízda bez pásů může být bezpečnější než s nimi. Svůj argument podporují možnou hypotetickou nehodou, kdy kvůli pásu zůstanou uvězněni v autě. Takové riziko sice skutečně existuje, ale statistiky ukazují, že použití pásu více životů skutečně zachrání, než vezme. Má sice možná negativa, ale nic lepšího v autech prostě nemáme.

Krátké jízdy

Argument toho, že jedou pouze pár ulic v obytné zástavbě, se sice zdá jako logický, ale ne každou nehodu zaviníme vždy pouze my. Stačí jeden rychle jedoucí řidič narážející do vozu s nepřipoutaným řidičem a nehoda s fatálními následky je na světě. Ne vždy máme bezpečnost jízdy jen ve svých rukou. Nikdy nevíme, na koho na cestách narazíme.

Zdroj: https://www.cdc.gov/transportationsafety/seatbeltbrief/index.html