BMW 6 Gran Coupe oficiálně

 

A je to konečně tady! Mnichovská automobilka BMW opět vyráží do boje proti značce Mercedes-Benz a oficiálně představuje model řady 6 Gran Coupe. Ten je o 111 milimetrů delší, než třídveřový vůz, ze kterého vychází a je určen jako přímý konkurent Mercedesu CLS a Audi A7.

Z hlediska vnějšího designu je již na první pohled jasné, kam vůz zařadit. Stále oblíbenější kategorie prodloužených kupé se čtveřicí dveří je pro movité zákazníky atraktivní hlavně díky auře modelu, který poskytnul hlavní prvky karoserie, interiéru a podvozku, ale také pro svou prostornost a širší spektrum použití. To potom mohou být aspekty, díky kterým nové Gran Coupe neupadne na chvost tabulek prodejů, a budeme jej na ulicích vídávat častěji.

Že se u BMW řady 6 Gran Coupe myslí především na luxus posádky, je zjevné z fotografií. Standardem je tedy čalounění elektrických a vyhřívaných sedadel kůží Dakota, automatická dvouzónová klimatizace, GPS navigace a prémiový audio systém Bang & Olufsen. Interiér s uspořádáním 4+1 pak nabídne prostor nejen pro posádku, ale i pro jejich zavazadla. 460 litrů objemu zavazadelníku je velmi úctyhodná hodnota.

Pod kapotou se objeví dva šestiválce a jeden osmiválec. Základ mezi benzínovými jednotkami tvoří přeplňovaný šestiválec 40i o objemu 3 litry a maximálním výkonu 235 kW. Společně se 450 Nm točivého momentu pak umožní zrychlení z 0-100 km/h za 5,4 vteřiny a atakuje elektronicky omezenou rychlost 250 km/h.

Vrchol nabídky zastupuje přeplňovaný vidlicový osmiválce 50i s maximálním výkonem 330 kW. Dvoukomorové turbodmychadlo twin scroll vymáčkne z motoru 650 Nm točivého momentu, zrychlení na stovku za 4,6 vteřiny a nejvyšší rychlosti 250 km/h se pak není proč divit.

U BMW se však myslelo i na ekonomičtěji smýšlející klientelu. Dokazuje to možnost výběru naftového šestiválce s označením 40d, který disponuje výkonem 230 kW a 630 Nm točivého momentu. Vzhledem k velikosti a hmotnosti vozu pak potěší nejen zrychlení na 100 km/h za 5,4 vteřiny, ale také spotřeba paliva, která by v kombinovaném cyklu neměla přesáhnout 9 litrů nafty na 100 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Jedinečné Quattroporte Shooting Brake jde do aukce

Bez ohledu na výběru pohonné jednotky je k dispozici výborná osmistupňová automatická převodovka ZF. Pohon zadních kol je samozřejmostí, čtyřkolku si bude moci objednat k motorizaci 50i. 

Komentáře