BMW konečně představilo novou generaci M3 Sedan a novou M4 Coupé

BMW se po téměř nekonečné vlně odhalování, úniků a představování konceptů rozhodlo vyjít na povrch s konečnou podobou sportovních modelů M3 a M4 Coupé. Ty se od svých předchůdců odlišují nejen změnou jména, ale především novým motorem a výrazným odlehčením.

Poprvé v historii modelu M3 (a nově také M4) najdeme pod kapotou přeplňovanou jednotku. Po osmiválci, který byl umístěn v minulé generaci, se pod kapotu nováčků dostal šestiválec s dvojicí menších turbodmychadel, která operují při tlaku 1,3 baru. Výkon byl oproti minulé generaci navýšen na 431 koní, které jsou dostupné mezi 5500 ot./min – 7300 ot./min, točivý moment stoupl na 550 Nm při 1850 – 5500 ot./min.

Z převodovek bude k dispozici klasický šestistupňový manuál Getrag nebo sedmistupňový dvouspojkový automat M DCT s pádly pod volantem. Ten se chlubí funkcí Smokey Burnout, jež podle BMW  „dovolí řidiči akcelerovat s větším prokluzem a vytvořit při akceleraci efekt, který na sebe strhává pozornost.“ Nechybí samozřejmě údaje o dynamice – oba nováčci zrychlují na 100 km/h za 4,1 sekundy s manuálem nebo 4,3 sekundy s automatem a mají omezenou maximální rychlost na 250 km/h (s paketem M Driver’s Package je hranice maxima posunuta na 280 km/h). Kombinovaná spotřeba paliva činí 8,8 l/100 km pro manuál, respektive 8,3 l/100 km pro automat. Samozřejmostí je pohon zadních kol.

Nová jednotka váží o 10 kg méně než ta předchozí, což je dobrý základ pro celkovou úsporu v průměru 80 kg. Díky použití karbonem vyztužených plastů a hliníku na šasi a karosérii tak M4 váží pouze 1497 kg a M3 1520 kg. Automat znamená zvýšení váhy o 40 kg. Platforma M3 a M4 vychází z klasických modelů 3 a 4. Pro potřeby sportovních modelů však byla snížena a rozšířena o 34 mm v oblastní přední nápravy a o 18 mm v oblasti zadní nápravy. Vliv na jízdní vlastnosti jistě bude mít aktivní diferenciál Active M Differential, který je spojen s nově naladěnou kontrolou stability nebo elektronický posilovač řízení se třemi módy (Comfort, Sport a Sport Plus).

Mohlo by vás zajímat:  Nové GTA Spano se představilo v Ženevě

Vzhled obou modelů vyniká výrazný tvarováním nárazníků, rozšířenými blatníky a karbonovou střechou, která je u sedanu k dispozici vůbec poprvé. Kola mají rozměr osmnáct palců (za příplatek dokonce devatenáct). Interiér je tradičně vybaven sportovními sedačkami a množstvím karbonových prvků. BMW také speciálně pro tyto modely vyvinulo aplikaci M Laptimer, kterou si jednoduše a zdarma stáhnete do svého chytrého telefonu a můžete její pomocí analyzovat svůj styl jízdy.

Základní cena byla v Německu stanovena na 71 500 eur (cca 1 962 000 Kč) za sedan M3 a na 72 200 eur (cca 1 981 000 Kč) za kupé M4. Oficiální premiéra proběhne v lednu v Detroitu, prodej se ve většině zemí rozběhne ještě během jara.

##m3_m4film1##

##m3_design##

##m3_interier##

##m4_design##

##m4_interier##

##m3_m4film2##

Zdroj: BMW