BMW M3 E30 – Ve svém snu projel Ring

Už když bylo Canovi EyilikoviIstambulu šest let, zamiloval si značku BMW. Aby také ne, když jeho táta jezdil s 315i E21. K sedmým narozeninám dostal Can od otce plakát s M3 E30 a hned se do něj zamiloval. Ovšem takové auto si nekoupíte hned jak uděláte řidičák, to Can řídil 318iS své matky A později své vozy E46, Z4E90. Pořád ale sháněl svou M3 E30, kterých se ovšem do Turecka dovezlo jen 25. Can svou M3 objevil až v roce 2007, navíc v červené barvě Henna, kterou se vozy lakovaly jen v prvním pololetí roku 1987. Předchozím majitelem byl navíc autorizovaný dealer BMW a tak byl vůz v perfektním stavu. Přesto po čase přistoupil Can k celkové renovaci motoru a dalších částí, které vyměnil za jiné. Většinou použil originální díly, ale tlumiče použil Bilstein a pružiny H&R. Pak také použil řadu později vyvinutých dílů z oddělení BMW M. Přední spoiler pochází z verze EVO 2 a ten zadní pro změnu z verze Sport Evo. Uvnitř vozu jsou sedadla Recaro a alcantarový volant.

Mohlo by vás zajímat:  BMW 4 Gran Coupé a M4 Coupé - první ilustrace

Když byl vůz dle jeho představ, mohl se Can vypravit na slavný Nürburgring. Hezky po ose, což občas u ostatních lidí vzbuzovalo údiv vzhledem ke stáří vozu. Dnes už ale Can jezdí do Německa pravidelně, protože už zážitky z cesty za to stojí. Cesty po německých autobahnech, francouzských silničkách na riviéře a zastávky v Cannes, Monaku nebo Paříži, to vše udělalo z jeho cest báječné zážitky. A řídit při tom M3 E30 je čistá radost. Can má sice doma ještě M Coupé z roku 1999 a M3 CSL z roku 2004, ale to propojení s mechanickým vozem je prostě jiné. Zpětná vazba řízení připomíná telepatii a každý pohyb auta je lehce kontrolovatelný. A navíc cítíte, jak se vám auto snaží pomoci s průjezdem každé zatáčky. A okamžité reakce převodovky a vyváženost vozu celé řízení ještě zjednodušují. A když není zrovna Can na nejslavnějším okruhu, vyrazí v brzkém ránu do starých ulic Istambulu, protože celé město je pak jedno velké hříště. A hřmící motor S14 v liduprázdném tichu, z toho mají ostatní husí kůži až na zádech. Vždy tu sice budou novější vozy z divize M, ale na všech těch inovacích a zlepšeních nezáleží. E30 M3 zůstane v Canových očích navždy nejlepší BMW z divize M.

Mohlo by vás zajímat:  Aston odhalil v Ženevě nový koncept

Zdroj: Petrolicious