Již pátým rokem nabízí BMW řadu 5 – model, který konkuruje Audi A6 nebo Mercedesu třídy E. Aby i nadále BMW stačilo německé dvojici a opět ujelo dotírajícím Japoncům, dostala řada 5 decentní modernizaci.
Vzhledově se žádné velké kejkle nekonaly. Nový je přední nárazník, který opticky evokuje menší „trojku“, upravená byla maska chladiče, boční blinky mají nyní svou pozici v zrcátkách a zadní část sedanu nebo kombi dostala o jednu stříbrnou lištu navíc. Mírně upravená byla také grafika světlometů. Tradiční novinkou při faceliftu je nabídka nových barev a designů litých kol.
Interiér prošel snad ještě mírnější modernizací než exteriér. Drobné změny zaznamenáte u multimediálních systému iDrive nově ve verzi 4.2 a v oblasti odkládacích prostor, jejichž kapacita byla zvětšena. U verze GT navíc došlo ze zvětšení objemu zavazadelníku o 60 litrů (nově rovných 500 litrů).
V motorovém prostoru najdeme nový základní naftový motor o objemu dva litry, který bude BMW nabízet jako 518d. Výkon modelu je 143 koní, přičemž spotřeby by neměla stoupnout nad hranici 4,5 l/100 km a emise CO2 na 1 km nad 119 g. O poznání jistěji se od nového modelového roku budete cítit ve verzi 520d. Jak sedan, tak i kombi totiž dostanou standardní pohon všech kol.
Novinkou ve výbavové nabídce jsou verze Luxury Line a Modern Line a adaptivní světlomety s diodami LED.
Zdroj: BMW