BMW modernizovalo jednotky pod kapotou řady 5

BMW řady 5 loni prodělalo lehkou modernizaci a na trhu momentálně kroutí již pátou sezonu a nástupce nemůže být daleko. Na poslední léta prodejů mnichovská automobilka vybavil svého zástupce vyšší střední třídy dvěma výrazně modernizovanými diesely.

No modernizovanými – čtyřválce pod kapotami verzí 518d a 520d jsou téměř úplně nové. Oba mají hliníkovou klikovou skříň s tepelně spojenými vložkami, které optimalizují vnitřní tření motoru. Pozměněna dále byla mapa řízení olejového čerpadla, systém přeplňování využívá variabilní geometrie lopatek a systém vstřikování Common Rail zvládá nově tlak až 2000 barů.

Mohlo by vás zajímat:  Nejvýkonnější motory podle objemu. Co vše dnes lze získat?

Výsledkem je 150 koní u verze 518d190 koní u verze 520d. U slabšího motoru to znamená zrychlení na 100 km/h za 9,1 sekundy u sedanu, respektive 9,5 sekundy u kombi a spotřebu 4,3 – 4,7 l/100 km pro sedan, respektive 4,6 – 5,0 l/100 km pro kombi. U silnější jednotky znamená mírné posílení zrychlení na 100 km/h za 7,9 sekundy u sedanu, respektive 8,1 sekundy u kombi a spotřebu 4,1 – 4,7 l/100 km u sedanu, respektive 4,5 – 5,0 l/100 km u kombi.

Mohlo by vás zajímat:  Kia disponuje rychlonabíječkou a jističem jako pro tři rodinné domy

520d je rovněž v nabídce s pohonem všech kol xDrive. Tato konfigurace znamená, v porovnání s dvoukolkou, stejné hodnoty zrychlení pro sedan a o 0,1 s horší zrychlení u kombi a kombinovanou spotřebu 4,7 – 5,1 l/100 km u sedanu a 5,1 – 5,4 l/100 km u kombi.

Zdroj: BMW