BMW Motorrad představuje nové BMW G 310 R. Svěží vzduch do skupiny dynamických roadsterů

P90407644 Lowres The New Bmw G 310 R

Když se v roce 2015 představil výkonný a dravý jednoválec BMW G 310 R, znamenalo to vstup BMW Motorrad do segmentu dynamických roadsterů s objemem pod 500 cm3. Hbitostí a obratností ve městech a suverenitou a rychlostí na otevřených silnicích si tento praktický roadster podmanil mnoho zákazníků po celém světě. Většina z nich přitom byla pro BMW Motorrad zcela nová. Aby tento trend pokračoval, připravilo BMW Motorrad pro model BMW G 310 R celou řadu zdokonalení.

Jednoválcový motor s homologací podle EU5 s automatickým zvýšením výkonu nad volnoběhem při rozjezdu, elektronicky řízená škrticí klapka a samonastavovací antihoppingová spojka.
Srdcem nového BMW G 310 R je stále spolehlivý, vodou chlazený jednoválec o objemu 313 cm3 se čtveřicí ventilů, dvojicí vačkových hřídelí a elektronickým vstřikováním paliva. Typickými konstrukčními řešeními zůstává sklonění motoru dozadu a o 180 stupňů otočená hlava válce se sáním vpředu a výfukem vzadu. Toto uspořádání je pro vedení vzduchu a následný odvod spalin logické a přispívá ke kompaktní stavbě celého stroje. S výkonem 25 kW (34 k) při 9500 1/min a maximálním točivým momentem 28 Nm při 7500 1/min je tento jednoválcový motor nového BMW G 310 R ideálním společníkem pro potěšení z jízdy na dynamickém roadsteru. Navíc nově splňuje emisní normu EU5.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Murano dostal pro nový modelový rok lehký facelift
Zdroj obrázku: Tiskové materiály BMW Motorrad

Pro použití v novém BMW G 310 R byl motor vybaven elektronicky řízenou škrticí klapkou, což přináší ještě citlivější reakce na otočení plynu. Funkce automatického zvýšení výkonu nad volnoběhem při rozjezdu předchází nechtěnému zhasnutí motoru. Samonastavovací antihoppingová spojka je další novinkou. Omezuje brzdný účinek motoru a přináší také významné zvýšení bezpečnosti, a to zejména při brzdění a současném podřazování. Také významně omezuje ovládací sílu na páčce spojky.

Nový LED světlomet a LED směrová světla – vidět a být viděn.
Již dříve bylo BMW G 310 R vybaveno LED brzdovými světly, nové BMW G 310 R nyní přichází pro lepší viditelnost v noci s full-LED předním světlometem doplněným LED směrovými ukazateli. Nový LED světlomet zajišťuje účinné a konzistentní osvětlení silnice. Přepínání mezi dálkovým, potkávacím a podle trhu světlem pro denní svícení zajišťují ovládací prvky na levém řídítku.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai Motor Group uvádí na trh značku HTWO specializovanou na systémy palivových článků

Ve čtyřech krocích nastavitelné páčky brzdy a spojky.
Páčky spojky a brzdy jsou nyní nastavitelné ve čtyřech krocích, což má ergonomické výhody zejména pro jezdce s menšíma rukama. Pozice číslo 3 brzdové ruční páčky nyní odpovídá předchozímu nastavení. V pozici číslo 1 je páčka o 6 mm blíže k řídítkům.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály BMW Motorrad

Mírně přepracovaný design s dvojicí atraktivních základních barev a exkluzivním volitelným provedením „Sport“.
Dynamiku a agilitu ukazuje nové BMW G 310 R také svým designem. V tomto ohledu je nepřehlédnutelná vizuální příbuznost s dalšími sportovně zaměřenými sourozenci, jako je třeba BMW S 1000 R. Pro všechna tři barevná provedení nového BMW G 310 R je společné provedení krytů alternátoru, spojky, vodního čerpadla, stupaček a zadních držáků v šedé metalické barvě Titanium Grey.

Mohlo by vás zajímat:  Konečně zmizí vraky z ulic. Sněmovna schválila důležitý zákon

Kromě základní černé barvy Cosmic Black podtrhující maskulinní výraz je další nabízenou základní barvou bílá Polar White, která je společně s modře lakovanými ozdobnými prvky reprezentantem pro BMW tradičního a dynamicky vyhlížejícího barevného provedení. Varianta Sport Style zaujme základní metalickou barvou Limestone, nepřehlédnutelnou grafikou písmene R na bocích kapotáže a červeně lakovanými koly. Tím nové BMW G 310 R dává jasně najevo svoji sportovní tvář.

Přehled všech novinek BMW G 310 R:

  • Jednoválec splňující homologaci EU5 s elektronicky ovládanou škrticí klapkou a funkcí automatického zvýšení výkonu nad volnoběhem při rozjezdu.
  • Samonastavovací antihoppingová spojka.
  • Nový LED světlomet a LED směrové ukazatele.
  • Páčky spojky a brzdy nastavitelné ve čtyřech stupních.
  • Kryty alternátoru, spojky, vodního čerpadla, stupaček a zadních držáků v šedé metalické barvě Titanium Grey.
  • Mírně přepracovaný design s dvojicí atraktivních základních barev a exkluzivním volitelným provedením „Sport“.
Zdroj: BMW Motorrad
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora