BMW nebude kombinovat modely i a M!

Po uvedení podznačky BMW i, se rozeběhly mezi veřejností spekulace a odvozených variantách s ikonickým M ve jméně. Zástupci německé automobilky však vysvětlují, proč něco takového není možné, byť by to smysl dávalo a v minulosti o tom samo BMW uvažovalo…

Při pohledu na nové BMW i3 asi nikoho z nás nenapadne, že by mu slušela M varianta. V případě sportovního i8 je však situace trochu jiná a jeho ostřejší verze by mohla být zajímavou představou. Jenže zástupci BMW uvedli, že na vývoji modelu i8 žádní inženýři M divize nepracovali a tak to zůstane i do budoucna. Vysvětlili to tím, žea M jsou zkrátka dvě zcela odlišné podznačky, které spolu nemají nic společného.

A aby toho nebylo málo, právoplatného nástupce BMW M1 se nedočkáme, protože si automobilka údajně nemůže dovolit nabízet několik vysoce postavených sportovních kupé najednou. Původně projekt sportovního BMW měl dostat zážehový V10, který se během vývoje kvůli emisím změnil na V8, a později V6, aby byl nakonec nahrazen 1.5-litrovým tříválcem. Bylo totiž rozhodnuto, že je nízká spotřeba přednější a tak BMW postavilo platformu pro hybridní automobil, která už nyní instalaci velkého motoru neumožňuje. Výsledkem je tak i8 jízdní dynamikou podobnou M3 a cenově konkurující Porsche 911 Carrera S, ale ničeho divočejšího se nedočkáme.

Ano, BMW sice spolupracuje na novém sportovním modelu s japonskou Toyotou, ale výsledný vůz bude spíše nástupcem Z4. Náhradníka Supry si Toyota vyvíjí sama, což jen dále potvrzuje, že supersportovní BMW zřejmě vůbec nepřijde.

Zdroj: caradvice.com.au, telegraaf.nl