BMW posílá do výroby plug-in hybridní X5

Rok a půl zpátky představilo BMW koncept X5 eDrive, což není nic jiného než dvoutunové SUV (pardon, podle BMW je to SAV) s plug-in hybridním pohonným ústrojím. Jen pár dnů po premiéře stejně zaměřeného Audi Q7 e-tron quattro přichází mnichovská vrtule se sériovou podobou výše zmíněného konceptu, jen nazvanou X5 xDrive40e.

Hlavní odlišení od standardní X5 samozřejmě spočívá v pohonné jednotce, složené z dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce TwinPower Turbo a elektromotoru. Spalovací motor má 245 koní a 350 Nm, elektrický motor zabudovaný do osmistupňové převodovky Steptronic má 113 koní a 250 Nm a celkově má 2230 kg těžké SAV 313 koní a 450 Nm. Pokud jsou v permanenci oba motory, zrychluje X5 na 100 km/h za 6,8 sekundy, má omezenou maximální rychlost na 210 km/h a spotřebuje 3,3 – 3,4 l/100 km. Díky 9 kWh lithium-iontovým akumulátorům pod podlahou zavazadelníku (ten má 500 – 1720 litrů) ujede BMW 31 km čistě bez emisí a to při maximální rychlosti 120 km/h. V obou případech je výkon přenášen an všechna kola pomocí systému xDrive

Dobíjení baterií trvá 3 hodiny a 50 minut při použití standardní domácí sítě, respektive 2 hodiny a 45 minut při použití volitelného BMW i Wallboxu. Díky tlačítku eDrive může řidič volit jeden ze tří jízdních režimů – Auto eDrive (oba motory pracují spolu), Max eDrive (X5 jede čistě na elektřinu) a Save Battery (uchování energie či dobití akumulátorů prostřednictvím rekuperace). Z klasických verzí SAV pochází druhý volič jízdních režimů Experience Control, který pracuje v kombinaci se všemi výše zmíněnými módy a to v režimu Comfort, Sport a Eco Pro. Podvozek již ve standardu obsahuje zadní vzduchové odpružení a aktivní tlumiče. Vzhledově se potom xDrive40e odlišuje pouze prostřednictvím specifických 18palcových kol s pneumatikami o rozměru 255/55 R18, respektive zdířky pro zapojení auta do elektrické sítě za předními koly. V interiéru je kromě specifického voliče jízdních režimů též multimediální systém s navigací Professional a nejrůznějšími aplikacemi speciální pro hybridní vozy. V příplatkové výbavě nechybí sportovní M paket či balíček BMW Individual. 

Mohlo by vás zajímat:  Daihatsu představilo klon Toyoty Prius+

Zdroj: BMW