BMW představilo druhou generaci sportovní SUV X5 a X6 M

Když v roce 2009 představilo BMW svá největší SUV X5 a X6, upravená divizí M, mnozí puritáni či zastánci klasického rozložení automobilového světa za tento čin bavorskou automobilku odsoudili. Po pěti letech od původních modelů se za necelý měsíc představí jejich druhá generace a výkony opět bere dech.

Dvěma turbodmychadly dopovaný osmiválec o objemu 4.4 litru totiž dává výkon 575 koní mezi 6000 – 6500 ot./min a točivý moment 750 Nm v rozmezí 2200 – 5000 ot./min, což je nejlepší hodnota mezi všemi doposud vyrobenými SUV od BMW s pohonem všech kol. Vedle čtyřkolky mají oba modely osmistupňový automat M Steptronic, který zajišťuje zrychlení na 100 km/h za 4,2 sekundy a elektronicky omezenou rychlost 250 km/h při spotřebě 11,1 l/100 km a 258 g CO2/km.

Mohlo by vás zajímat:  Range Rover se proměnil v nejluxusnější auto na světě

Úprav se dočkal i podvozek, nově snížený o 10 mm a odladěný na Nordschleife. Nechybí aktivní potlačování náklonů karosérie a konstantní udržování světlé výšky, řidič může díky nastavitelným tlumičům volit ze tří jízdních režimů – Comfort, Sport a Sport+. Za zmínku jistě stojí přední náprava s dvojitými příčnými rameny a zadní vzduchové odpružení, respektive aktivní řízení M Servotronic. Zastavení mají na starosti kotoučové brzdy s modře lakovanými třmeny.

Po vzhledové stránce se u BMW drželi tradičně docela při zemi, přesto obě sportovní SUV bezpečně poznáte. Především díky výrazně tvarovanému přednímu i zadnímu nárazníku (ten zadní s difuzorem a dvojicí koncovek výfuku) a 20palcovým kolům s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport UHP, která však mohou být nahrazena ještě o palec většími koly. Z modelů M3/M4 pocházejí zajímavě tvarovaná zrcátka, opomenuty nemohou být ani nástavce prahů a zadní spoiler.

Mohlo by vás zajímat:  První vyrobený Range Rover na prodej

V interiéru dostala obě SUV především sportovní sedadla, na přání čalouněná kůží Merino, kožený volant s logem divize M a nový přístrojový panel. Řadit může řidič hliníkovými pádly pod volantem, plný komfort zajišťuje mimo jiné čtyřzónová klimatizace, audio Harman Kardon, kožené čalounění palubní desky nebo Alcantarou potažený strop. Pokud je i to málo, může si zákazník připlatit za multifunkční sedadla nebo prvky z katalogu BMW Individual.

Premiéra je nachystána na konec listopadu na autosalon v LA, ceny v Německu startují na 114 300 eurech (cca 3 175 000 korun) za X5 M, respektive na 117 700 eurech (cca 3 270 000 korun) za X6 M.

Mohlo by vás zajímat:  Audi chystá nový sportovní model

Zdroj: BMW