BMW představilo novou generaci řady 7

S novou generací BMW řady 7 jsme se v průběhu minulého i tohoto týdne mohli prostřednictvím úniků setkat hned několikrát. Až oficiální premiéra včera večer v Mnichově však přinesla detailní pohled na špičkovou techniku, lehce kontroverzní design i mimořádný úbytek váhy.

Pokud čekáte designovou revoluci a výrazný odklon od současného portfolia bavorského výrobce, budete nejspíš zklamáni. Nová „sedma“ je jakýmsi mixem linek generace minulé a prvků z menších řad 1, 2 a 3. Celku dominují, jak jinak, velké ledvinky, na něž navazují standardní LEDková světla. Diody lze za příplatek vyměnit za laserovou technologii, známou například ze sportovní i8. Nárazník asi ze všeho nejvíc zaujme LED diodovými mlhovkami, zbytek se nese opět v mezích minulé generace luxusní limuzíny. O něco zajímavější je pohled z profilu, jemuž vévodí chromované linka ve spodní části dveří a předního blatníku, respektive litá kola o velikosti od sedmnácti do jedenadvaceti palců. Chrom je k vidění i v zadní partiích, kde spojuje skupinová světla ve tvaru L. Zmiňovat diodovou technologii už asi nemá valný význam.

Již zavedenou tradicí je nabídka dvou délek karosérie a jinak tomu není ani v tomto případě. Standardní řada 7 měří na délku 5098 mm, na šířku 1902 mm a na výšku 1467 mm, prodloužené provedení L má na délku 5238 mm, na šířku 1902 mm a na výšku 1479 mm. Nejzajímavější je však samozřejmě porovnání rozvorů náprav – v prvním případě 3070 mm, v tom druhém 3210 mm. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW zveřejnilo ceník nové X1

Pokud byla v odstavci o designu řeč o „vykrádání“ menších sourozenců, pak to o interiéru platí dvojnásobně. Použité materiály včetně dřeva, kůže Nappa nebo chromu jsou samozřejmě na míle daleko od běžné produkce BMW, celkový design je ale tak nějak stále stejný. Premiéru v řadě 7 slaví digitální přístrojový panel nastavitelný v několika režimech, bezdrátová nabíječka pro mobilní telefony nebo multimediální systém iDrive páté generace s možností ovládat jej vedle dotyku také gesty. Pokud sáhnete hlouběji do kapsy, otevírají se téměř nekonečné možnosti individualizace vzhledu i komfortu. Palubní systémy tak lze například ovládat skrze sedmipalcový tablet a ovzduší může vonět osmi různými vůněmi. Pro model s prodlouženým rozvorem je k dispozici balíček Executive Lounge se čtyřzónovou automatickou klimatizací, zadním středovým tunelem s držáky nápojů a vysouvacími stolečky nebo masážními sedadly, respektive panoramatické okno Sky Lounge Panorama a prostorové audio Bowers & Wilkins Diamond. 

Jak už bylo zmíněno v samotném úvodu, nová řada 7 mezigeneračně výrazně zhubla. Tisková zpráva hovoří až o 200 kilogramech, což je dáno především použitím karbonových struktur v kombinaci s ocelí, hliníkem, hořčíkem a plasty. Dieta pomůže vozu dynamicky i v oblasti jízdních vlastností. Už v základu bude vzduchové odpružení na obou nápravách a systém Dynamic Damper Control, jinak zvaný adaptivní tlumiče, pohon všech kol xDrive bude možné vůbec poprvé zkombinovat s funkcí řízení všech čtyř kol, kterému BMW říká X Steer. Základní pohonnou jednotkou je vznětový třílitrový šestiválec 730d/730Ld o výkonu 265 koní s točivým momentem 620 Nm, jenž je vedle pohonu zadních kol dostupný i jako čtyřkolka. Druhou možností je zážehový třílitrový šestiválec TwinPower Turbo 740i/740Li o výkonu 326 koní s točivým momentem 450 Nm a pohonem výhradně zadní nápravy. Poslední konvenční motorizací je zážehový 4.4litrový osmiválec TwinPower Turbo 750i xDrive/750Li xDrive o výkonu 450 koní s točivým momentem 650 Nm, jenž je pro změnu pouze čtyřkolkou. Pro milovníky alternativních cest k automobilu nabízí BMW plug-in hybridní 740e/740Le se zážehovým dvoulitrovým čtyřválcem TwinPower Turbo a elektromotorem o celkovém výkonu 326 koní. Hodnota spotřeby paliva se pohybuje na hranici 2,1 l/100 km, čistě elektrický dojezd je 40 km a vedle standardního zadního pohonu je k dispozici též čtyřkolka. Bez ohledu na motorizaci mají všechny řady 7 osmistupňový automat Steptronic. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW M6 Gran Coupé v zrcadlové úpravě Mirror-GC od Hamannu

Na závěr jsme si nechali dost možné nejpřevratnější řešení nové „sedmičky“. Díky funkci Remote Control Parking totiž dokáže auto samo parkovat na parkovišti či v podzemní garáži bez přítomnosti řidiče za volantem. Ten obsluhuje auto pomocí klíče s dotykovým displejem, přičemž vůz při parkování automaticky reguluje svůj pohyb a řidič celý proces zvenku sleduje. Tato vychytávka usnadňuje především parkování v úzkých prostorách.

Zdroj: BMW