BMW představilo novou generaci SUV X1

BMW zaznamenalo v loňském roce dva historické milníky – poprvé ve své dlouhé historii uvedlo na trh velkoprostorový model, ten měl navíc platformu s pohonem předních kol. Pro zaryté příznivce tradic doslova zásah přímo do srdce. V autech, které podle mnohých mýtů hrabou tou špatnou nápravou, navíc hodlají v Bavorsku pokračovat, což dokazuje druhá generace malého SUV X1.

Na první pohled možná nová X1 leckomu připomene velkoprostorovou dvojici Active TourerGran Tourer, z globálního pohledu však lze hovořit o mezigeneračním designovém posunu směrem k líbivějším tvarům. Auto dostalo rovněž robustnější tvarování nárazníků, blatníků a bočních prahů, vše navíc ozdobené šedým ochranným plastem. Světla vpředu i vzadu využívají populárních LED diod. Ač se to při přímém porovnání zdá možná nemožné, novinka je o 38 mm kratší (celkem 4439 mm) než předchůdce. Se šířkou 1821 mm a výškou 1598 mm je však o 21 mm širší a celých 53 mm vyšší. Mezi nápravami zbylo 2670 mm.

Použití platformy UKL1 s pohonem předních kol a napříč uloženými motory přináší kromě změny jízdních vlastností také více prostoru na obou řadách sedadel. Vzadu je při standardním uspořádání sedadel o 37 mm více místa pro nohy, pokud však zvolíte příplatkovou posuvnou lavici (v rozsahu 130 mm), může dostat až o 66 mm prostor navíc. Poloha sedadel byla vpředu zvýšena o 36 mm a vzadu o 64 mm, to s sebou nese výhodu lepšího výhledu ven z vozu. Zavazadlový prostor nyní pojme 505 litrů, o 85 víc než předchůdce, a po sklopení dělených zadní opěradel dokonce 1550 litrů. Samotné pracoviště řidiče vypadá velice hodnotně, jeho dominantou je standardní 6,5palcový displej multimediálního systému iDrive. Za příplatek bude navíc vůbec poprvé dostupný head-up displej, doplňující celou škálu elektronických asistentů.

Mohlo by vás zajímat:  BMW M6 Gran Coupe bude nasazeno jako Safety Car pro závody MotoGP

Pod kapotou se zatím objevují pouze čtyřválcové motory s objemem 2.0 litru, spalující benzín i naftu. Vonnější výpary vypouští provedení sDrive20i a xDrive20i (192 koní a 280 Nm) a xDrive25i (231 koní a 350 Nm), naftu si dopřávají sDrive18d (150 koní a 330 Nm), xDrive20d (190 koní a 400 Nm) a xDrive25d (231 koní a 450 Nm). Drtivá většina pohonných jednotek spolupracuje s osmistupňovým automatem, nejslabší diesel však může být kombinován i se šestistupňovým manuálem. Pověstnou radost z jízdy přináší příplatkové sportovní řízení, aktivní tlumiče nebo podvozek M Sport.

Do prodeje se bavorský konkurent Audi Q3 nebo Mercedesu GLA dostane v říjnu letošního roku, vedle klasického provedení pak už tradičně figurovat verze Advantage, Sport Line, xLine a M Sport. To poslední boduje optickým bodykitem, 18palcovými koly nebo sportovními sedačkami. 

Zdroj: BMW