BMW představilo řadu 2 Cabrio

Nástupcem nejoblíbenějšího prémiového kabrioletu světa – BMW řady 1 Cabrio, kterého se prodalo na 130 000 kusů – se již brzy stane BMW řady 2 Cabrio. To se představí v říjnu v Paříži a nejen v klasických motorových verzích, ale rovnou i jako M235i.

Design karosérie kabrioletu řady 2, navrženého společně s uzavřeným provedením, se jednoznačně odlišuje od řady 1. Typické proporce BMW s krátkými převisy, dlouhou přední kapotou, vzad posunutým prostorem pro posádku, dlouhým rozvorem a širokým rozchodem kol jsou však i nadále poznávacím znamením modelu. Ten bude navíc dostupný ve výbavových liniích Advantage, Luxury Line, Sport Line a M Sport. Nově vyvinutá elektricky ovládaná skládací střecha s lepší izolací a akustickým komfortem (- 5dB vpředu a 7 dB vzadu) se otevře nebo uzavře za 20 sekund, a to i v rychlostech do 50 km/h. K dispozici bude ve třech barvách – černá (standard), antracitová se stříbrným efektem (na přání) a hnědá se stříbrným efektem (na přání). Ruku v ruce s plátěnou střechou jde o 20% lepší tuhost karosérie a systém proti převrácení.

Ve srovnání s předchůdcem narostla délka řady 2 Cabrio o 72 mm na 4432 mm, šířka o 26 mm na 1774 mm, rozvor o 30 mm na 2690 mm, rozchod vpředu o 41 mm na 1521 mm a rozchod vzadu o 43 mm na 1556 mm. Zavazadlový prostor se zvětšil o 30 l na 335 l s nataženou střechou, respektive o 20 l na 280 l se staženou střechou. Otvor do zavazadelníku je o 35 mm širší, otvor pro rozšíření zavazadlového prostoru do interiéru se zvětšil o 150 mm na 450 mm a na výšku o 28 na 246 mm a zadní sedadla lze sklápět páčkami přímo ze zavazadlového prostoru.

Interiér je typický pro otevřené modely BMW a vytváří díky plynulé linii obepínající prostor pro posádku „dojem člunu“. Palubní deska je vyrobena z kvalitních materiálů a je rovněž plná speciálních detailů, navržených pouze pro tento vůz. Například středová konzola s lesklým černým provedením v okolí ovladačů audiosystému Professional a klimatizace, chromované obroučky ventilace a speciálně navržený displej klimatizace s bílými údaji na černém pozadí. Zajímavou vychytávkou je příplatkové kožené čalounění s technologií SunReflective, snižující ohřev povrchu kůže na přímém slunečním záření.

Mohlo by vás zajímat:  Lumma CLR 6 M - Charakternější BMW M6

Pod kapotou najdeme trojici podélně uložených motorů. Základní verze 220i má výkon 184 koní a točivý moment 270 Nm, prostřední benzínový model 228i má výkon 245 koní a točivý moment 350 Nm a vrcholná benzínová motorizace M235i s přeplňovaným třílitrovým šestiválcem má výkon 326 koní a točivý moment 450 Nm. Jedinou dieselovou motorizací je 220d o výkonu 190 koní s točivým momentem 400 Nm. Všechny motory jsou v nabídce s šestistupňovou manuální převodovkou, kterou lze na přání vyměnit za osmistupňovou automatickou skříň. Rovněž pohon všech kol xDrive lze mít za příplatek u všech motorových verzí. Pouze pro M235i je vyhrazen mechanický samosvorný diferenciál, ostatní verze se musí spokojit se stabilizačním systémem DSC a elektronickým závěrem diferenciálu.

Prodej se rozběhne v únoru příštího roku za základní cenu 29 180 liber (cca 1 009 000 korun) ve verzi 220i. Naftový model 220d přijde na 29 965 liber (cca1 036 000 korun), benzínová verze 228i stojí 31 550 liber (cca 1 091 000 korun) a konečně vrcholná verze M235i odlehčí peněženku o 37 710 liber (cca 1 304 000 korun).

Zdroj: BMW