BMW se vydalo na novou životní dráhu a své letité zkušenosti s výrobou zábavných automobilů hodlá implementovat do ekologických automobilů pod značkou i. První vlaštovkou je městská i3, ve Frankfurtu se pak představí také sportovní i8.
Aktualizace 10.9.2013 – Přidány oficiální fotografie
Základem modelu je architektura LifeDrive. Ta v sobě kombinuje modul Life, který byl navržen jako bezpečnostní schránka pro cestující, která je vyrobena z plastů, vyztužených karbonem, a modul Drive, který je vyroben z hliníku a obsahuje spalovací motor, elektromotor, akumulátor, výkonovou elektroniku, komponenty podvozku a přesně definované deformační zóny. Díky této architektuře se i8 dočká ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50, snížení těžiště vozu a pohotovostní hmotnosti
Design je notně inspirován konceptem, představeným ve Frankfurtu před dvěma roky. Díky mimořádně dynamickým proporcím, elegantně sportovním liniím a nízké siluetě představuje i8 sportovní vůz nové generace s dokonalou aerodynamikou (koeficient odporu vzduchu cx = 0,26). Standardem se stanou LED světlomety, které však mohou na přání nahradit lasery. Na výběr budou čtyři barvy karosérie.
Interiér, v konfiguraci 2+2, je orientován především na řidiče a spolujezdce, kterým nabídne nízko umístěná sedadla s lehkou konstrukcí. Dominantním prvkem je především 8,8palcová obrazovka multimediálního systému iDrive, stejně jako digitální přístrojový štít a sportovní volant.
O pohon se bude starat přeplňovaný tříválec o objemu
Energii elektromotoru dodávají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 5 kWh, které mohou být nabíjeny z domácí sítě. Ze zásuvky o napětí 120 voltů, trvá nabití
Jízdní dynamika plug-in hybridního kupé je dechberoucí – zrychlení na
Na závěr ještě doplním rozměry automobilu – délka
Zdroj: BMW