BMW představuje detaily sportovní i8

BMW se vydalo na novou životní dráhu a své letité zkušenosti s výrobou zábavných automobilů hodlá implementovat do ekologických automobilů pod značkou i. První vlaštovkou je městská i3, ve Frankfurtu se pak představí také sportovní i8.

Aktualizace 10.9.2013 – Přidány oficiální fotografie

Základem modelu je architektura LifeDrive. Ta v sobě kombinuje modul Life, který byl navržen jako bezpečnostní schránka pro cestující, která je vyrobena z plastů, vyztužených karbonem, a modul Drive, který je vyroben z hliníku a obsahuje spalovací motor, elektromotor, akumulátor, výkonovou elektroniku, komponenty podvozku a přesně definované deformační zóny. Díky této architektuře se i8 dočká ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50, snížení těžiště vozu a pohotovostní hmotnosti 1490 kg, což pomůže obratnosti automobilu. 

Design je notně inspirován konceptem, představeným ve Frankfurtu před dvěma roky. Díky mimořádně dynamickým proporcím, elegantně sportovním liniím a nízké siluetě představuje i8 sportovní vůz nové generace s dokonalou aerodynamikou (koeficient odporu vzduchu cx = 0,26). Standardem se stanou LED světlomety, které však mohou na přání nahradit lasery. Na výběr budou čtyři barvy karosérie. 

Mohlo by vás zajímat:  M1 je osamocený supersport od BMW

Interiér, v konfiguraci 2+2, je orientován především na řidiče a spolujezdce, kterým nabídne nízko umístěná sedadla s lehkou konstrukcí. Dominantním prvkem je především 8,8palcová obrazovka multimediálního systému iDrive, stejně jako digitální přístrojový štít a sportovní volant.

O pohon se bude starat přeplňovaný tříválec o objemu 1.5 litru s výkonem 231 koní, který svůj výkon přenáší pomocí šestistupňového automatu na zadní kola, a elektromotor o výkonu 131 koní, který svůj výkon přenáší přes dvoufázový automat na přední kola. Oba motory mohou pracovat nezávisle na sobě nebo spolu. Pokud pracují spolu, nabídne i8 maximální výkon až 362 koní, který je přenášen na všechna čtyři kola. 

Energii elektromotoru dodávají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 5 kWh, které mohou být nabíjeny z domácí sítě. Ze zásuvky o napětí 120 voltů, trvá nabití 3 a půl hodiny, zásuvka o napětí 220 voltů nabije baterie o dvě hodiny dříve. Samotné BMW tvrdí, že i8 bude schopna ujet 35 km čistě na elektřinu. Pokud se však nebudete chtít ploužit, existují také dva jízdní režimy pro kombinovaný pohon. V režimu Comfort dokáže i8 s plnou nádrží a akumulátory ujet až 500 km, režim Eco Pro (upraví činnost palubní elektroniky s cílem úspory energie) dokáže tuto hodnotu protáhnout o dalších 20%. 

Mohlo by vás zajímat:  Nissan představil svůj druhý elektromobil

Jízdní dynamika plug-in hybridního kupé je dechberoucí – zrychlení na 100 km/h za 4,4 s a maximální rychlost omezená na 250 km/h (v elektrickém režimu jen 120 km/h). To vše při udávané spotřebě 2,5 l/100 km a emisích nižších, než 59 g CO2/km (měřeno podle testovacího cyklu pro plug-in hybridy podle EU). 

Na závěr ještě doplním rozměry automobilu – délka 4689 mm, šířka 1942 mm, výška 1293 mm a rozvor náprav 2800 mm

Zdroj: BMW