BMW představuje facelift řady 3

Tříválcové motory bývaly dlouho vyhrazeny nanejvýš modelům segmentu B. Později toto zažité pravidlo prolomily kompaktní hatchbacky segmentu C a z nich odvozená MPV či SUV. V rámci současných trendů pak jdou automobilky ještě dál – tři válce najdete už i pod kapotami modelů střední třídy a to včetně BMW řady 3!

V bavorském sedanu či kombíku plní zážehová patnáctistovka 318i o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm roli základní pohonné jednotky, dostupná však bude stejně jako ostatní motory se šestistupňovým manuálem s automatickými meziplyny nebo příplatkovým osmistupňovým automatem s novým softwarem. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 184 koní s točivým momentem 290 Nm pohání verzi 320i, provedení 328i nahrazuje silnější 330i o výkonu 252 koní s točivým momentem 350 Nm, která disponuje stejným motorem jako 320i. Na vrcholu benzínového žebříčku je celohliníkový třílitrový přeplňovaný šestiválec 340i, nahrazující předchozí 335i, o výkonu 326 koní s točivým momentem 450 Nm. Naftovou paletu reprezentuje ve verzích 316d (116 k a 370 Nm), 318d (150 k a 320 Nm), 320d EfficietnDynamics (163 k a 400 Nm), 320d (190 k a 400 Nm) a 325d (218 k a 450 Nm) dvoulitrový čtyřválec, provedení 330d (258 k a 560 Nm) a 335d (313 k a 630 Nm) pohání třílitrový šestiválec, jenž spolupracuje výhradně s osmistupňovým automatem. Ochuzeni nezůstanou ani zájemci o pohon všech kol xDrive – z benzínových variant ho můžou mít 320i, 330i a 340i, naftu kombinují se čtyřkolkou provedení 318d, 320d, 330d a 335d, u nějž je to vlastně jediná možná volba. 

Mohlo by vás zajímat:  Široká nabídka dílů BMW M Performance Parts pro nové BMW řady 5, BMW M5 a BMW M5 Competition

Absolutní novinkou je plug-in hybridní provedení 330e, kombinující benzínový čtyřválec o výkonu 184 koní s elektromotorem o výkonu 88 koní. Maximální výkon 252 koní a točivý moment 420 Nm dovolí modelu zrychlit z 0 na 100 km za 6,1 sekundy a dosáhnout maximální rychlost 225 km/h, kombinovaná spotřeba je pouze 1,9 – 2,1 l/100 km. Čistě na elektřinu urazí řada 3, díky lithium-iontovým bateriím o kapacitě 7,6 kWh, které jsou umístěné v kufru a ubírají z maximálního objemu 90 litrů, 40 kilometrů při rychlostech do 120 km/h. Celkový dojezd je pak až 600 kilometrů.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota odhalila modernizovanou podobu ruské verze Camry

Změny na karosérii BMW omezilo na lehce přepracované nárazníky, příplatková full-LED hlavní světla a standardní zadní full-LED světla. Upraven byl také design litých kol, tradičně široká však zůstala nabídka designových verzí včetně paketu M Sport. Kabina profituje z kvalitnějších materiálů a většího množství chromu na ovladačích nebo výdeších ventilace. Držáky nápojů ve středovém tunelu mají nové kryty. Navigační systém Professional s tříletými bezplatnými aktualizacemi mezigeneračně zrychlil a přidal vylepšenou 3D grafiku, před řidičem „trůní“ barevný head-up displej a parkovací asistent dokáže nově zaparkovat také paralelně. O zábavu na palubě se stará internetové připojení 4G LTE.

Mohlo by vás zajímat:  Stylový hybridní DS 7 Crossback zná české ceny. Připravte si 1,4 milionu

Špičkové provedení M3 zůstalo u dvakrát přeplňovaného šestiválce o výkonu 431 koní s točivým momentem 550 Nm, nejvýraznější změnou tak jsou standardní full-LED zadní světla. Interiér, podobně jako u klasické řady 3, upoutá novými chromovanými prvky, lepší kvalitou materiálů a upravenou navigací s připojením 4G LTE. Katalog BMW Individual doplňují metalízy Smoked Topaz a Champagne Quartz.

Zdroj: BMW