BMW představuje konvenční auto se vstřikováním vody

Přímé vstřikování vody u BMW poprvé vyzkoušeli v kupé M4, které je letos oficiálním Safety Carem Mistrovství světa silničních motocyklů. Nyní se tato revoluční technologie s okamžitým efektem snížení spotřeby objevuje také v běžném osobném automobilu

Oním vyvoleným je červený pětidvéřový hatchback řady 1 se zážehovým tříválcem 1.5 TwinPower Turbo. Princip technologie, vyvíjené v souladu s přístupem Efficient Dynamics, je následující. Voda se mísí s benzinem a společně se vstřikují přímo do spalovacích prostorů, kde sníží teplotu. Zchlazení vyvolané vstřikováním vody je tak účinné, že již není nutné při jízdě na plný plyn dodatečně chladit motor pomocí vstřikování dalšího paliva. Homogenní směs paliva a vzduchu, stejně tak jako zvýšená účinnost pod zatížením, umožňují zlepšení hospodárnosti v reálném provozu až o osm procent.

Díky nižší teplotě dochází nejen ke snížení emisí, ale též ke zmenšení rizika nekontrolovaného spalování. A právě toto zmenšení dovolilo konstruktérům zvýšit kompresní poměr tříválce z 9,5 na 11,0:1, čímž se vylepšila účinnost jednotky v nižších a středních otáčkách. Posunutím zapalování dopředu, zvýšením plnícího tlaku nebo větším obsahem kyslíku ve spalovacích prostorách dochází ke zvýšení výkonu motoru (v tomto konkrétním případě na 218 koní). A pokud Vás zajímá, kde se v motorovém prostoru bere voda, pak vězte, že je sbírána do 5litrové nádržky prostřednictvím kondenzace klimatizace. To v praxi znamená, že se nebudete muset starat o její doplňování.

Zdroj: BMW