Před sedmi lety ukázalo BMW na Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Itálii moderní poctu slavnému supersportu M1 s dovětkem Hommage. Letošní přehlídka elegance bude opět ve znamení mnichovského výrobce, který se rozhodl postavit pomník neméně slavnému kupé 3.0 CSL ze sedmdesátých let.
Zkratka CSL znamená Coupé Sport Leichtbau, v překladu kupé, sport, nízká hmotnost, což žlutý koncept do puntíku splňuje. Nízkou hmotnost zajišťuje hojné použití uhlíkových kompozitů nebo karbonem vyztužených plastů, přičemž tyto materiály jsou aplikovány i na viditelná místa protáhlé karosérie. Mnichovští inženýři nezapomněli ani na aerodynamiku – vzduchové clony spolu se vzduchovými průduchy zlepšují proudění vzduchu v oblasti předních kol, spoiler na víku zavazadlového prostoru pro změnu zvětšuje přítlak na zadní poháněné nápravě. Nešetřilo se ani vzduchovými deflektory.
Přední části dominují skutečně rozměrné ledvinky, které mají zdůrazňovat sílu šestiválce s technologií eBoost pod kapotou. Společně s nízkou spodní hranou předního nárazníku navíc tvoří moderní interpretaci tzv. žraločího nosu. Hlavní světlomety jsou vyrobeny z LED diody a vedle specificky tvarovaných světelných trubic zaujmou stylizovaným písmenem X, evokujícím přeškrtnuté reflektory klasických závodních vozů. Z profilu vynikne vůbec nejlépe, jaký vůz stál novince vlastně předlohou. Už na první pohled totiž upoutá dlouhý rozvor, protažená kapota a především plynulá horizontální linie, zdůrazněná černou barvou. Vytažené blatníky schovávají 21palcová kola v kombinaci lesklé a matně černé barvy. Povedeným prvkem je přechod zadních blatníků do mohutného zadního křídla, které pro změnu přechází až do LED světlometů. Obě jeho strany jsou navíc propojeny světelným pásem. Do nárazníku je integrován karbonový difuzor, koncovky výfuku byste však hledali marně. Jsou vyvedeny po stranách ve spodní části karbonových prahů.
Kabina se sice taky snaží hrát na retro notu, jejím hlavním prvkem je však dvouramenný volant a digitální přístrojová deska. Palubní deska je zhotovena z karbonu, jenž je doplněn decentní dřevěnou lištou. Celistvost narušuje snad jen malý centrální displej. Skořepinová sedadla disponují šestibodovými pásy a červeně anodizovanými výstupními otvory pro hasicí pěnu. Součástí výbavy je i hasicí přístroj, respektive dvojice spínačů na středové konzole pro bezpečnostní vypínač a spouštěč hasicího systému. Vzadu jsou uloženy dvě helmy a kryty akumulátorů určených pro dodávání energie funkci eBoost. Pro otevírání dveří jsou použita nylonová oka známá například ze závodních speciálů DTM, ovšem doplněná původními madly.
Zdroj: BMW