BMW představuje svou vizi iNext, ale i další unikáty

Losangeleský autosalon a jeho návštěvníci měli možnost poprvé spatřit koncepci Vision iNext, kterou si pro ně připravila světoznámá automobilka BMW. Vůz s přízviskem „hlodavčí“ však nebyl pouhým cvičením designéru, jak si mnozí mysleli.
Jedná se totiž o koncept, ze kterého budou tvůrci vycházet při výrobě nového vozu, jenž do výroby půjde nejpozději roku 2020. Samozřejmě v pozměněné verzi.

Hlodavec přesvědčil

Koncept Vision iNext v sobě nese prvky SUV a MPV.
Přezdívky se mu dostalo zejména díky přídi, ve které si i méně kreativní člověk dokáže představit obličej hlodavce.
Bystré oko automobilového znalce si při bočním pohledu všimne neskrývané podoby se současným modelem BMW i3.

Nekonvenční palubní deska s velkými displeji, pedály vysouvající se z dřevěné podlahy, loketní opěrka ve stylu žehlicího prkna a sedadla úzce spojena s dveřními výplněmi představovaly pro diváky pohled do možné budoucnosti, ovšem zatím pouze z říše konceptů.

Dle metody „Shy Tech“ se BMW prostřednictvím Vision iNext pokouší co nejvíc technologií schovat, dokud je řidič nepotřebuje.

Hlodavec se dále pyšní elektromotorem na přední i zadní nápravě, ekologické směřování se mu tedy nedá upřít. Z nuly na sto dokáže přejít během 4 sekund a výdrž baterie se počítá na 610 km.

Co nás opravdu čeká

Zástupci automobilky již uvedli, že výsledné auto má být crossoverem. „Hlodavčí“ příď by se sice měla zachovat, ovšem o hodně umírněnější. Na bocích pak jistě nebudou chybět kliky, které Vision iNext postrádá. S největší pravděpodobností můžeme očekávat i B-sloupek.

Interiér se změní podstatně více, jelikož koncept je opravdu takovým pohledem do budoucnosti. Palubní deska má být konvenčnější a vysouvací pedály z říše snů také nečekejte. Stejně jako všechny ostatní výstřelky zmíněné v předchozí části článku.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan Leaf - elektromobilová evoluce

Výsledný vůz by se měl zákazníkům představit ve dvou verzích – jedna pro zadokolky a čtyřkolky, druhá pro auta s předním pohonem.
Konvenční a hybridní vozy se tedy zachovají jako zadokolky a čtyřkolky.
Plug-in-hybridy se předpokládají s elektromotorem vzadu a spalovacím motorem vpředu, přičemž by každý motor mohl klidně pohánět kola na své straně vozu.

Produkční iNext by měl být mimo jiné prvním krokem na cestě za plně automomními vozy. Nezbývá tedy nic jiného, než automobilce BWM popřát v této oblasti hodně štěstí. A napjatě čekat.

Komentáře