BMW řady 7 po faceliftu

Životní pouť aktuální generace luxusního BMW řady 7 dosáhla své poloviny a je tedy na čase lehce omladit jak vzhled, tak použitou techniku. Po stránce vzhledu ovšem žádnou revoluci nečekejte. Facelift je v tomto případě opravdu decentní a nijak nenarušuje původně navržené křivky.

Všimnout si můžeme například devíti lamel místo dvanácti v ledvinkách, jiné chromované lišty na předním nárazníku, nové lišty na nárazníku zadním, ale co nás zaujme zaručeně nejvíc, jsou nové full-LED diodové hlavní světlomety.

K novinkám v interiéru bezesporu patří nově navržená kožená křesla, Sound systém Bang & Olufsen o výkonu 1200 wattů a počtu 16-ti reproduktorů, osvětlený středový reproduktor zasouvatelný do přístrojové desky a centrální displej o velikosti 10,25 palců s 3D grafikou. Na přání si pak zákazníci mohou užívat zábavy i na zadních sedadlech prostřednictvím dvojice plochých monitorů o velikosti 9,2 palců umístěných v opěradlech zadních sedadel. Pojďme se už ale podívat na techniku ukrývající pod přední kapotou.

Novinkou mezi úspornější částí pohonných jednotek je verze 750d xDrive, což je vznětový šestiválec o zdvihovém objemu 3,0 litrů dopovaný trojicí turbodmychadel produkující maximální výkon 280 kW (381 koní) a 740 Nm točivého momentu. S tímto mocným šestiválcem je i těžká limuzína schopná zrychlit z nuly na 100 km/h za pouhé 4,9 vteřiny. Pokud se ptáte na spotřebu, tak ta se v kombinovaném cyklu pohybuje na úrovni 6,4 litrů na 100 kilometrů. Otázkou však zůstává, jak moc je tento údaj vzdálen realitě.

Zákazníci si pak také mohou vybrat z druhé generace hybridního pohonného systému BMW ActiveHybrid 7. Rozdíl oproti minulé generace je především v použitém motoru, kdy byl vidlicový osmiválec nahrazen kompaktnějším řadovým šestiválcem o zdvihovém objemu 3,0 litrů o výkonu 235 kW (320 koní). S šestiválcem spolupracuje synchronní elektromotor o výkonu 40 kW (55 koní) a osmistupňová automatická převodovka. Chybět nemůžou vysoce výkonné lithium-iontové baterie, systém rekuperace brzdné energie či Hybrid Start/Stop. Výkon celé soustavy činí 260 kW (354 koní) a hodnota točivého momentu se pak zastavila na čísle 500 Nm. Šetřílek s kombinovanou spotřebou 6,8 litrů na 100 km umí ukázat i své temné stránky, které se projevují například zrychlením z nuly na 100 km/h za výborných 5,7 vteřiny. ActiveHybrid 7 je schopen ujet na čistě elektrickou energii vzdálenost 2,5 kilometrů s rychlostí, jež nesmí překročit 60 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Vyrobce autodráh Carrera byl pozván na test BMW M4