BMW svými výsledky potvrdilo vedoucí pozici mezi prémiovými automobilkami

BMW Group oznamuje, že s počtem 2 520 307 vozidel značek BMW, MINI a Rolls-Royce dodaných v roce 2019 zákazníkům po celém světě zaznamenalo již devátým rokem po sobě prodejní rekord. Také samotné značky BMW, Rolls-Royce a BMW Motorrad vykázaly v roce 2019 nejvyšší prodejní čísla ve své historii. Do konce roku 2019 BMW Group dodala na silnice již půl milionu elektrifikovaných vozidel. Společnost již po 16. v řadě potvrdila svoji světovou vedoucí pozici v segmentu výrobců prémiových automobilů.

„Zásluhou naší zásadní modelové ofenzivy jsme byli v roce 2019 opět schopni zvýšit počet prodaných vozů a dosáhnout tak našeho dosud nejlepšího výsledku,“ vyzdvihl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „Tím se potvrzuje správnost našeho strategického přístupu ,Power of Choice‘, spočívajícího pro zákazníky v širokých možnostech výběru pohonných jednotek v jejich preferované modelové řadě. Tímto způsobem jsme schopni uspokojit individuální požadavky na dopravu po celém světě,“ dodal Nota.

Optimismus pro rok 2020: Cílem je pokračování růstu

Zásluhou intenzivní modelové ofenzivy BMW Group očekává pro rok 2020 růst prodejů. „Jsem si jistý, že budeme schopni náš stoupající kurz udržet a zajistit náš úspěšný rozvoj. Naším cílem je pro rok 2020 další mírný růst celkových prodejů BMW Group,“ řekl Pieter Nota.

Nárůst modelů BMW řady X a luxusního segmentu

Značka BMW zaznamenala s počtem 2 168 516 (+2,0 %) dodaných vozů zákazníkům po celém světě v roce 2019 svůj nejlepší rok v celé své historii. K tomuto pozitivnímu vývoji významně přispěly nové a zdokonalené modely BMW X, jejichž počet se zvětšil o 21,0 % na 958 732 vozů. Zásluhou BMW řady 8, nového BMW řady 7 a zcela nového BMW X7 se během roku prodej v luxusním segmentu zvýšil o 66,0 % (105 331 vozů). Pro rok 2020 BMW Group plánuje zdvojnásobení prodejů v luxusním segmentu ve srovnání s rokem 2018.

Elektrifikované modely v každém segmentu

BMW Group je průkopníkem elektrifikace a svým zákazníkům po celém světě již dodala půl milionu elektrifikovaných vozidel. V roce 2019 se prodalo celkem 145 815 elektrifikovaných vozů BMW a MINI, což znamená meziroční nárůst o 2,2 % ve srovnání s předchozím rokem. Značka BMW i pokračovala ve svém pozitivním prodejním trendu, když modelů BMW i3 a BMW i8 prodala o 12,1 % více (42 073 vozidel). Prodeje plug-in hybridního MINI Cooper S E Countryman ALL4* se v roce 2019 zvýšily o 28,1 %. Uvedením nového BMW 330e*, BMW X5 xDrive45e*, plug-in hybridního BMW X3* a čistě elektrického MINI Electric* se celkový počet elektrifikovaných modelů BMW Group zvýšil na 12.

Mohlo by vás zajímat:  Cestování rychlostí 1080 km/h má být realitou. Hyperloop v Indii dostává reálné obrysy

Do roku 2023 plánuje BMW Group rozšířit portfolio svých elektrifikovaných modelů na 25, z nichž bude více než polovina čistě elektrických. V roce 2021 se očekává, že jedna čtvrtina vozů BMW Group prodaných v Evropě bude mít elektrifikovaný pohon, v roce 2025 by se měl tento poměr zvýšit na jednu třetinu a v roce 2030 na jednu polovinu.

2019: nejlepší rok v historii BMW M GmbH

S nárůstem prodejů o 32,2 % (135 826 vozidel) byl rok 2019 rekordní v celé téměř padesátileté historii BMW M GmbH. V loňském roce se představilo více emotivních M vysokovýkonných modelů než kdy před tím: kromě M modelů BMW X – X3 M, X4 M, X5 M a X6 M – oslavilo svoji premiéru také M2 CS* a luxusně sportovní modely M8 Coupé, M8 Cabrio a M8 Gran Coupé.

MINI John Cooper Works jsou velmi oblíbená; silný zájem o čistě elektrické MINI

Se zaměřením na profitabilní růst ve vysoce konkurenčním segmentu dodala značka MINI v loňském roce celkem 346 639 vozů (-4,1 %). Také v roce 2019 byly velmi oblíbené modely John Cooper Works, stejně jako plug-in hybridní MINI Cooper S E Countryman ALL4*, kterých se dodalo 16 932 kusů. Čistě elektrické MINI ELECTRIC* se do výrobního programu MINI zařadilo koncem roku 2019. Dodnes svůj zájem registrovalo již více než 90 000 potenciálních zákazníků.

Rolls-Royce Motor Cars hlásí celkově rekordní prodeje

S prodejem 5152 kusů v roce 2019 (+25,4 %) společnost Rolls-Royce Motor Cars zaznamenala nejlepší prodejní výsledek v celé své 116leté historii. Významných nárůstů prodejů bylo dosaženo ve všech regionech. Opět byla nejvýznamnějším trhem Severní Amerika. Loňský rok byl specifický zejména mimořádně silným zájmem o vůz Cullinan a modely Black Badge. Silnou poptávku vykazují také modely Phantom, Wraith a Dawn. Koncem roku 2019 byla po 11 letech ukončena výroba aktuální generace modelu Ghost. Nová generace tohoto vozu bude na trh uvedena ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku. V roce 2019 zaznamenal rekordní poptávku také personifikační program, který jednoznačně vyjadřuje výjimečnou pozici Rolls-Royce v luxusním segmentu.

Mohlo by vás zajímat:  Dovoz aut do USA může být výrazně omezen

BMW Motorrad slaví svůj devátý rekordní rok v řadě

BMW Motorrad dodalo svým zákazníkům v roce 2019 opět více motocyklů a maxi-skútrů. Celkově činily prodeje 175 162 motocyklů, což je o 5,8 % více než v minulém roce. Jde o výsledek podtrhující úspěšnou růstovou strategii BMW Motorrad. Další rekordní rok zajistily kromě jiného i premiéry sedmi nových modelů.

Prodeje BMW & MINI v regionech a na trzích

V Číně BMW Group v roce 2019 dodala celkem 723 680 vozů značek BMW a MINI, což znamená meziroční nárůst o 13,1 %. Tento výsledek je nejlepší od roku 1994, kdy BMW Group vstoupila na čínský trh.

S nárůstem prodejů o 1,8 % na celkem 360 918 vozů zaznamenala BMW Group rekordní prodeje také v USA. BMW Group je na tamějším trhu vedoucí prémiovou automobilkou.

V Evropě byly prodeje značek BMW a MINI mírně pod úrovní minulého roku, což odráží politickou a ekonomickou nejistotu na mnoha trzích. BMW ale přesto vykázalo zvýšení tržního podílu například ve Velké Británii. Na domácím německém trhu společnost dodala 331 370 vozů, což znamená ve srovnání s předchozím rokem nárůst o 3,8 %. BMW Group v Německu pokračovala ve zvětšení svého náskoku v oblasti elektromobility**.

Výhled do roku 2020

Pro letošní rok má BMW Group za cíl mírné zvýšení prodejů. Očekává se růst prodejních čísel v Číně. Zde bude posílení prodejů zajištěno především zásluhou lokálně produkovaných modelů BMW řady 3 a dvojice X modelů: BMW X2, které se zde vyrábí od září 2019, a BMW X3, jež se k němu přidá od roku 2020 v čistě elektrické podobě.

I přes zhoršení ekonomického prostředí předpokládá BMW Group ve srovnání s předchozím rokem zvýšení prodejů také v Evropě.

V letošním roce společnost očekává mírný nárůst prodejů na americkém trhu, který by měly zajistit především nové a zdokonalené modely BMW řady X.

Komentáře

O Jakub Horák

V případě kontaktu využijte email: jakub.horak@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora