BMW ukazuje závodní specifikaci konceptu 3.0 CSL Hommage

Stavění pomníků slavným modelům je u BMW, v poslední době, na denním pořádku. Koncem května měl v Itálii premiéru koncept 3.0 CSL Hommage, odkazující na kupé ze sedmdesátých let. Do Pebble Beach nyní přijíždí jeho závodní verze R, hlásící se ke stejně vyšperkovanému stroji z roku 1975.

Jelikož už výchozí koncept byl tvarově i aerodynamicky poněkud divoký, neočekávejte u závodní specifikace nějaké velké odchylky. Vizuálně jde především o maličkosti v čele s klasickým válečným zbarvením divize M, nápisy „Bavarian Motor Wokrs“ na obou sklech, číslem 25, což je jeden z mnoha odkazů na původní závodní stroj, a novým výpletem masky chladiče. Matně zlatá kola mají 21 palců. Pokud se podíváme na již představené prvky, tak určitě nejzajímavější jsou rozměrné ledvinky, LED diodová světla se stylizovaným písmenem X, z boku vyvedené koncovky výfuku a dvojice zadních přítlačných křídel.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette Stingray GT3 na prvních ilustracích

Samotná bavorská automobilka v tiskové zprávě zmiňuje, že hlavní je pro ní u tohoto konceptu interiér. Jeho orientaci na řidiče asi není třeba zmiňovat, v některých detailech však i BMW zachází trochu do extrémů. Například helma je vybavena hledím, které je ve skutečnosti jakýmsi head-up displejem, zobrazujícím aktuální rychlost, zařazený rychlostní stupeň nebo otáčky motoru. Kombinéza od společnosti Puma je pro změnu podsvícená, což má znázorňovat propojení člověka s autem. 

O něco menší sci-fi je přece jen dřevěná palubní deska s vyobrazeným profilem okruhu Laguna Seca včetně brzdných bodů z roku 1975, kde originální BMW 3.0 CSL se startovním číslem 25 vyhrálo. Sedadla mají karbonovou strukturu, bílé kožené čalounění a šestibodové bezpečnostní pásy, vedle nich se o bezpečnost stará třeba karbonová klec nebo protipožární systém. Před minimalistickým volantem, který je mimochodem podle BMW blízkou budoucností, má místo digitální přístrojový panel, zobrazující veškeré důležité provozní informace. Tlačítek je v celé kabině poskrovnu, těmi nejdůležitějšími se však ovládá systém e-boost a vypíná veškerá elektronika. 

Mohlo by vás zajímat:  Vítězství pro Lappiho, titul pro značku Škoda

Zdroj: BMW