Borgward vstává z popela

Poslední auto z logem Borgward vyjelo z německých továren před 54 lety, přičemž o dva roky později přišel definitivní zánik slavné automobilky. Před několika lety koupila práva na užívání jména i loga Borgward čínská automobilka Foton, která do projektu znovuoživení výrobce investovala nemalé peníze. První vlaštovkou je SUV BX 7 se zážehovou i plug-in hybridní jednotkou.

4,7 metru dlouhý model dokáže převézt sedm lidí (uspořádání 5, 6 nebo 7 míst) nebo až 1344 litrů nákladu, design se ale nevyvaroval docela značných kontroverzí. Ponecháme-li stranou, že z nejrůznějších úhlů připomíná auto Mazdu CX-5, DS 6 WR nebo Audi Q5, tak tu máme obrovskou masku chladiče s chromovaným žebrováním, jejíž velikost ještě zdůrazňuje výrazné kosočtvercové logo automobilky. Zadní partie jsou naopak maximálně jednoduché, dokonce je tu místo loga jen nápis „Borgward“ mezi rozměrnými skupinovými svítilnami. Interiér na doposud zveřejněných fotografiích chybí, jeho středobodem by však měl být multimediální systém s 12,3palcovou obrazovkou, konektivitou pro chytré telefony a Wi-Fi hotspotem.

Pod kabátkem se ukrývá buď přeplňovaný zážehový dvoulitrový čtyřválec o výkonu 224 koní nebo plug-in hybrid (zážehový agregát pohání přední kola a elektrický motor zadní kola) s celkovým výkonem 401 koní a elektrickým dojezdem 55 kilometrů. Benzínový motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která přenáší sílu na všechna kola s elektronicky ovládanou vícelamelovou spojkou BorgWarner. Aby dnes auto uspělo v boji proti evropským bezpečnostním pravidlům, nesmí ve výbavě chybět 360stupňový kamerový systém, detekce chodců, adaptivní tempomat nebo přednárazový systém.

Hlavní prodejní oblastí má být ze začátku Čína, kam se BX 7 dostane už v příštím roce. Do Evropy zamíří model o rok později za základní cenu kolem 26 000 euro (cca 704 000 korun). 

Zdroj: Borgward, autobild.de

Mohlo by vás zajímat:  MINI Countryman prošel mírnou modernizací