Budoucnost nákladní Avie je elektrická. Diesely končí

Není tomu ještě tak dávno, kdy jízda autem za postarší čmoudící Avií byla jasnou výzvou přepnout si ventilaci na vnitřní okruh. Charakteristický zápach asi dodnes neomylně rozezná každý z nás. Dnes chce firma z Přelouče na Pardubicku vyrábět nákladní vozy s elektrickým pohonem.

Přísné emisní normy prodražují výrobu

Současné dieselové agregáty pohánějící produkci Avia Motors samozřejmě mají daleko do starých Avií a splňují aktuální normu Euro 6. Do léta se plánuje ještě výroba několika desítek těchto vozů. Automobilka také vyrobí ještě devatenáct výročních vozů ke stoletému výročí vzniku značky v roce 1919. Protože podzim však přinese nové emisní normy, další výroba dieselových Avií by dle tiskového mluvčího společnosti nebyla rentabilní.

Základem pro výrobu elektrických nákladních vozidel lehké a střední kategorie má být současná modelová řada Avia Initia. Pohonnou jednotku mají dodávat partneři z Evropy nebo Asie, ale jednání jsou teprve na začátku. Avia Motors už přitom s podobnou spoluprací zkušenosti má, kdy ke konci minulého desetiletí spolupracovala se společností Smith z Velké Británie na výrobě elektromobilu na platformě modelové řady Avia D.

Zaměření na servis stávajících modelů

Automobilka zatím nicméně o své elektrické budoucnosti hovoří opatrně. Po ukončení výroby dieselových nákladních automobilů se chce nadále soustředit především na jejich servis. Plánuje se nadále:

  • výroba náhradních dílů
  • jejich montáž do celků

Avia Motors v Česku v současnosti už nevyrábí. V roce 2013 byla veškerá výroba přesunuta do Indie, kam ji přenesl někdejší majitel, indická skupina Ashok Leyland Motors. Od roku 2016 je vlastníkem Czechoslovak Group (CSG).

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Drážďanská technická univerzita představila lehký elektromobil