Cadillac chystá modelovou ofenzivu

Doby, kdy Cadillacy byly hlavně velké těžkopádné sedany pro pány v důchodu, jsou dávno pryč a nyní se tato americká značka profiluje jako luxusní se sportovním nádechem. Tedy podobně, jako evropští konkurenti v podobě BMW nebo Mercedes-Benzu. Za účelem zvýšení prodejů a konkurenceschopnosti Cadillac plánuje odstartovat mohutnou modelovou ofenzivu.

Do boje o zákazníky se v současnosti vydávají nové modely jako sedan CTS, hybrid ELR nebo SUV Escalade. Velkou roli také dostává podznačka VSport. Tím ovšem vše teprve začíná. Prezident severoamerického GM, Mark Reuss, totiž prohlásil, že „máme v portfoliu příliš mnoho děr.“ V následujících třech až čtyřech letech se proto můžeme těšit na smršť nových modelů se znakem Cadillacu na kapotě.

Nejmenší model v nabídce Cadillacu je model ATS (foto v galerii), sedan mířící především proti BMW řady 3. Jeho prodeje jsou uspokojivé a tak nebrání nic příchodu jeho odvozených variant. V roce 2014, případně nejpozději o rok později, totiž přijde ostrá verze ATS-V a dvoudveřové kupé.

Větší sedan CTS (foto v galerii) se momentálně představil ve své nejnovější generaci a již si dokázal na svou stranu získat řadu novinářů. Dokonce byl právě jmenován autem roku 2014 magazínu Motor Trend. Do budoucna se počítá s jeho ostrou verzí CTS-V, naopak kombi (foto minulé generace v galerii) uvedeno pravděpodobně nebude.

Současným vlajkovým sedanem je nepříliš přesvědčivý model XTS (foto v galerii) s pohonem předních kol. Cadillac však chystá plnohodnotnou konkurenci pro BMW řady 7 nebo Audi A8 a tak pracuje na modelu, který by se mohl jmenovat LTS. Vzhledově bude vycházet z nedávno představeného konceptu Elmiraj (foto v galerii), jehož produkční verze se snad také časem dočkáme. Sedan LTS by mohl přijít kolem roku 2016.

Mohlo by vás zajímat:  Videa s Jaguarem F-type R

V současné době Cadillac v segmentu SUV nabízí pouze dva vozy – SRXEscalade. Nabídku proto mají doplnit další dva modely. První bude velikostně zařazen pod SRX a má se stát konkurentem pro BMW X3 a podobné. Více o něm zatím není známo.

Model SRX (foto v galerii) má dle dosavadních zpráv dostat novou generaci v roce 2016, ve stejném roce by mohlo přijít i SUV o třídu větší. To má zaplnit mezeru právě mezi SRX a větším Escalade. Oba modely nabízí tři řady sedadel a dostatek luxusu, ovšem větší Escalade má téměř dvojnásobnou cenovku. Tento problém by proto mohlo vyřešit nové SUV.

Uvažuje se, že by toto SUV mělo nabídnout tři řady sedadel a využít populárního jména Escalade. Základem nového Escalade je totiž rám a s tím souvisí i jeho jízdní vlastnosti. Menší SUV by tedy za pomoci slavného jména mělo nabídnout přesvědčivější jízdu na silnici a nižší spotřebu. Hlavními konkurenty pak mají být chystaná SUV od Maserati, Bentley a dalších.

Největší Escalade (foto v galerii) na trhy vstoupí v průběhu příštího roku v základní verzi a prodloužené ESV. Již nyní se ovšem přemýšlí o jeho odvozených variantách, které nabízela předchozí generace. Pick-up EXT (foto v galerii) se sice dočkal pozitivní odezvy, ale prodeje dalece zaostaly za očekáváním. Jeho návrat tak není jistý, ale je jednou z možností. Další je verze HYBRID (foto v galerii), která měla podobný problém s prodeji. Cena byla příliš vysoká a úspora paliva nepřesvědčivá. Podle vedení Cadillacu je však nové Escalade konstrukčně připravené opět obě varianty nabídnout, pokud přeci jen dostanou zelenou.

Další oblast, ve které chce Cadillac růst, je segment ekologických modelů ve formě hybridů a elektromobilů. Nejnovějším zástupcem v této kategorii je kupé ELR (foto v galerii), jehož základem je Chevrolet Volt. Cadillac nasadil poměrně sebevědomou cenovku, která překonává i populární Teslu Model S. Automobilka si je však poměrně jistá slušnými prodeji.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren připravuje skutečně ultimativní verzi hypersportu P1

Do budoucna má přijít také konkurent pro plánovanou Teslu Model E, která se má představit v roce 2016. Možnou hybridní variantu by mohlo také dostat vlajkové kupé Elmiraj. Více se o plánech Cadillacu v této oblasti zatím neví.

Zdroj: carbuzz.com, caranddriver.com, edmunds.com, autonews.com