Cadillac odhalil sportovní CTS-V

Americký lov německé prémiové konkurence pokračuje. Zatímco Cadillac ATS-V si vyšlápl na BMW M3, Audi RS4 nebo Mercedes-AMG C 63, nový Cadillac CTS-V míří do Ligy mistrů, v níž potká BMW M5 nebo Mercedes-Benz E 63 AMG.

Nutno podotknout, že na boj s německou konkurencí je CTS-V velmi dobře vybaveno. Především kompresorem dopovaný zážehový osmiválec o objemu 6.2 litru s výkonem 649 koní a točivým momentem 855 Nm vzbuzuje oprávněný respekt. Pokud ještě stále žijete v době, kdy americká auta mají zákonitě pouze obstarožní čtyřstupňový automat a umí jezdit jen rovně, případně pálit gumy, honem rychle se posuňte v čase. Nejnovější počin Cadillacu má osmistupňovou automatickou převodovku, které vydatně pomáhá elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál. Ačkoliv jsou poháněna pouze zadní kola, vystřelí sedan z 0 na 96 km/h za 3,7 sekundy a zastaví se až na hranici 322 km/h.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Panamera facelift - V6 BiTurbo a V8 TDI

Tuhost karosérie šla nahoru o 25% i díky tlumičovým rozpěrám a dalším výztuhám karosérie. Stranou zájmu nezůstal ani sportovně naladěný podvozek s upravenými magnetickými tlumiči Magnetic Ride Control a závodní specifikací trakčního systému, který pracuje v celkem čtyřech módech – Tour, Sport, Track a Snow. Za 19palcovými koly s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport (ty zvládnou boční přetížení až 1 g) se skrývají kotoučové brzdy Brembo s průměrem 390 mm a šesti pístky vpředu, respektive průměrem 365 mm a čtyřmi pístky vzadu. 

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Cayenne GTS oficiálně

Od klasického CTS odlišíte sportovní verzi pomocí nové přední části s agresivnějším nárazníkem, splitterem, většími nasávacími otvory pro vzduch a jinou maskou chladiče, respektive pomocí výrazně upravené zadní části se spoilerem a hned čtveřicí koncovek výfuku. Dále nechybí vyboulená kapota, vytažené blatníky a nástavce prahů. V rámci příplatkové výbavy pak Cadillac nabízí balíček Carbon Fiber s výraznějším splitterem, kapotou, difuzorem a spoilerem. Uvnitř čekají sportovní sedadla, čalouněná semianilinovou kůží a semišem, dekory z matného karbonu a 12,3palcový digitální přístrojový panel. Multimediální systém CUE je výlučně v této specifikaci vybaven rozhraním Performance Data Recorder, ovládá se však přes něj i audio Bose nebo připojení k internetu OnStar. 

Mohlo by vás zajímat:  Detroit bude svědkem premiéry modernizovaného Audi R8 a RS5 Cabriolet

Zdroj: Cadillac