Cadillac ukázal novou limuzínu CT6

Postavit se německé prémiové trojce Audi, BMW a Mercedes-Benz zkouší Cadillac ne úplně úspěšně již několik let. Především sedany CTS a ATS rozhodně nejsou špatné, evropská klientela však na americký chrom a velké motory (ačkoliv jsou v nabídce i diesely a menší turbo benzíny) není zvyklá, tím spíš, když jízdní vlastnosti stále hrají spíše na komfortní notu. Zatím posledním pokusem dostat se na kobylku zmíněným výrobcům je více než pětimetrová limuzína CT6, která si dělá zálusk rovnou na ty nejbohatší klienty.

Pokud máte rádi současný styl značky s velkou chromovanou maskou chladiče, vertikálními světlomety, dlouhou kapotou, krátkým předním převisem a dlouhým zadním převisem, bude se Vám CT6 určitě líbit. Na první pohled byste mu možná ani nehádali 5184 mm na délku, 1879 mm na šířku, 1472 mm na výšku a 3106 mm mezi nápravami. Na rozdíl od již známých modelů v základu dostanete LEDková světla na obou koncích auta nebo bezdotykové otevírání víka kufru. Nejmenšími litými koly jsou osmnáctky, častěji však jistě budeme vídat ráfky o palec či dva větší. Pod kabátkem je platforma Omega s výrazným podílem hliníku, která srazila hmotnost na méně než 1678 kg. Cadillac jde dokonce tak daleko, že svou novou limuzínu označuje za „jednu z nejlehčích a nejagilnějších v segmentu.“

Pracoviště řidiče je tvarováno tak, jako doposud u žádného jiného modelu značky. Prakticky celou středovou konzoli tvoří 10,2palcová obrazovka multimediálního systému CUE, digitální je rovněž přístrojový panel. Bez toho už se prostě dneska komfortní limuzína neobejde. Atypicky tvarovaný volant je v některých případech vykládán dřevem, které ladí se zbytkem palubní desky, téměř jako socha vypadá volič automatické převodovky. Během jízdy si může posádka nechat dobýt smartphone skrze bezdrátovou nabíječku nebo surfovat po internetu díky připojení 4G LTE, respektive Wi-Fi hotspotu. Dost možná nejvyhledávanějším příplatkem budou dvě samostatná sedadla v zadní části, jež jsou rozdělena středovým tunelem s přípojkami HDMI a USB a ovládáním zábavního systému se dvěma desetipalcovými obrazovkami v opěradlech předních sedadel. Ty jsou však za další a jistě tučný příplatek. Pokud by toho stále nebylo dost, můžete v seznamu příplatků zaškrtnout soundsystém Bose Panaray s 34 reproduktory nebo čtyřzónovou klimatizaci, umožňující nastavit teplotu individuálně pro každé sedadlo. 

Mohlo by vás zajímat:  Mercedes představil třídu S se spotřebou 3 l/100 km

Při prohlížení palety pohonných jednotek narazíte na jedno velké zklamání. CT6 není v nabídce s osmiválcovým motorem, nejobjemnější je tak 3.6litrový atmosférický šestiválec o výkonu asi 340 koní (Cadillac ani v jednom případě neuvádí přesnou hodnotu výkonu). Silnější je třílitrový šestiválce s dvojitým přeplňováním a výkonem asi 405 koní, trochu bizarně pak u tak velkého sedanu působí dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu asi 269 koní. Všechny tři motory spolupracují s osmistupňovou automatickou převodovkou, oba šestiválce navíc mají pohon všech kol, který je však v permanenci pouze tehdy, pokud dojde k prokluzu kol zadní nápravy. Nejslabší čtyřválec zůstává „pouze“ zadokolkou.

Hvězdná sestava bezpečnostních asistentů zahrnuje téměř všechno známé od 360stupňového kamerového systému přes automatický parkovací asistent po automatické brzdění při hrozící srážce s jiným objektem či osobou. Vychytávkou je systém nočního vidění, jenž díky termokameře rozpozná chodce a zvířata, které zobrazí na přístrojové desce. Vedla domácí amerického trhu zamíří Cadillac CT6 také do Evropy, Číny, Koreje, Japonska, Izraele a na Blízký východ.

##caddy_ct6##

Zdroj: Cadillac