Caterham AeroSeven Concept – Vize blízké budoucnosti

Britská sportovní značka Caterham je známá především svou účastí ve Formuli 1 a silničním modelem Seven, který odkazuje na stejnojmenný Lotus. Dnes automobilka na speciální akci v Singapuru představila koncept AeroSeven, který představuje nejen budoucnost modelu Seven, ale také celé značky jako takové.

Caterham se chystá růst a mohutně modernizovat svou image. Napomoci tomu má nová generace modelu Seven, jehož předznamenává právě představený koncept AeroSeven. Ten kombinuje to nejlepší ze silniční historie značky a účasti v seriálu Formule 1.

Design konceptu byl kompletně navržen samotnou automobilkou a jeho aerodynamika byla testována ve větrném tunelu a tuhost karoserie a schopnost podvozku na závodním okruhu. Na první pohled se jedná o dokonalý odklon od současné verze modelu Seven, což je důsledkem snahy Caterhamu mířit do budoucnosti a najít vlastní vzhledovou identitu.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai modernizoval Veloster a přidal do nabídky novou verzi

Interiér je tradičně dvoumístný s nově navrženou konstrukcí chránící cestující při převrácení vozu. Naprostou novinkou je také obrazovka jednotky GDU uprostřed palubní desky. Ta zobrazuje všechna důležitá data jako rychlost vozu, otáčky, nastavení podvozku, hladiny provozních kapalin a další v zajímavém 3D vzhledu vyvinutém Caterhamem. Na sportovním volantu pak najdeme volič jízdních režimů, kde základním nastavením je Race, volitelným Road, omezovač rychlosti při jízdě v boxové uličce a další.

O pohon konceptu AeroSeven se stará notně upravená dvoulitrová zážehová jednotka Ford Duratorq, která splňuje emisní normy Euro 6 a produkuje 240 koní, přičemž maximální otáčky jsou 8.500 za minutu. Vůz z klidu na 100km/h zrychlí za méně, než čtyři sekundy. Stejný motor v začátku dostane i produkční podoba, přičemž časem budou následovat další. Koncepční AeroSeven disponuje šestistupňovým manuálem, přes který proudí síla motoru k zadním kolům.

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai ukázal v Chicagu upravenou Elantru GT

Podvozek AeroSevenu disponuje plně nezávislým zadním odpruženímpředním odpružením pushrod ve stylu vozů F1. Součástí výbavy je plně nastavitelná kontrola trakce a rozjezdu, přičemž automobilka zvažuje také instalaci závodního ABS od firmy Busch. Koncept využívá pneumatiky Avon CR500.

Sériová podoba modelu se dočká produkce již v listopadu 2014 v britském Dartfordu. Ceny a kompletní technická data budou uvolněna o něco dříve.

##CatASConcept##

Zdroj: Caterham