Celosvětové prodeje skupiny PSA v prvním pololetí dosáhly jednoho milionu vozů

Ilust.foto

Celosvětové prodeje se v červnu uprostřed koronavirové krize oproti květnu téměř zdvojnásobily. Rychlá elektrifikace řady osobních a lehkých užitkových vozů: od začátku roku 2019 bylo na trh uvedeno 13 nových modelů a inovativní řešení mobility – Citroën Ami. Skupina PSA je jedna z nejefektivnějších automobilových konstruktérů a už od samého začátku roku splňuje evropské emisní cíle CO2 pro rok 2020.

„Naše týmy se v tomto kritickém období zaměřují na obnovu našich aktivit a jsou plně odhodlány podporovat své ziskové prodeje vysoce kvalitních konkurenceschopných modelů. Současně jsme zřídili sekci, jejímž úkolem je měsíční sledování úrovně CO2 našich vozů, čímž zajišťujeme dodržování našich etických závazků týkajících se evropských cílů v oblasti emisí CO2. I nadále využíváme veškeré naše know-how, abychom uspokojili očekávání zákazníků, kterým nabízíme výrobky využívající různé typy energií a nové, velmi inovativní nabídky, jako je Citroën Ami. Tím více než kdy jindy plníme cíl poskytovat našim zákazníkům čisté, bezpečné a cenově dostupné řešení mobility,prohlásil předseda představenstva skupiny PSA Carlos Tavares.  

Probíhající strategie elektrifikace

Skupina PSA uvádí na trh inovativní 100% elektrický objekt mobility, Citroën Ami – 100% ëlectric, a uvedla již na trh 131 nových elektrifikovaných modelů. Všechny nové vozy jsou nyní k dispozici v plně elektrické nebo plug-in hybridní verzi. Skupina PSA je na nejlepší cestě ke  splnění evropského cíle CO2 pro rok 2020.

Tato globální strategie je v souladu s plánem skupiny mít od roku 2025 k dispozici 100% elektrifikovanou nabídku vozů[1], z čehož 50 % bude elektrifikováno do konce roku 2021.

Strategie skupiny nadále vychází z očekávání zákazníků B2C a B2B a jejím cílem je poskytovat konkurenceschopnou nabídku služeb využívajících špičkové a uživatelsky příjemné technologie.

Evropa: na cestě k oživení při dodržení evropských emisních norem CO2 pro rok 2020

Prodeje skupiny se na evropském trhu v červnu ve srovnání s předchozími měsíci výrazně zvedly (tržby se zdvojnásobily a dodávky vzrostly ve srovnání s květnem o 71 %), přičemž trh zaznamenal v první polovině roku 2020 pokles o 39 %, zejména v jižní Evropě, kde je skupina silně zastoupena. Prodejní výsledky byly také ovlivněny přechodem značek Opel / Vauxhall na nové modely, které jsou efektivnější z hlediska emisí CO2.

Mohlo by vás zajímat:  Stav nosičů na kola je důležité pravidelně kontrolovat

Skupina se i nadále zaměřuje na svou výkonnost z hlediska emisí CO2 a potvrzuje svou prognózu, že do konce roku 2020 splní evropské normy. Elektrifikovaná ofenzíva všech značek přináší první výsledky, neboť podíl skupiny na tomto trhu vzrostl za prvních pět měsíců roku o 10 procentních bodů.

Peugeot zvýšil počet objednávek o 42 %, přičemž si udržel na klesajícím trhu ceny a zachoval strategii přechodu na vyšší kategorie produktů a strategii elektrifikace nabídky. Peugeot je jedničkou v prodeji ve Španělsku a Portugalsku a zvyšuje svůj podíl na trhu ve Francii (+0,2 procentního bodu), Itálii (+0,3 procentního bodu) a v Rakousku (+0,2 procentního bodu). Peugeot zahájil s velkým úspěchem prodej své nové řady osobních a užitkových vozidel vybavených elektromotory.

Citroën zahájil svoji elektrifikační ofenzívu v roce 2020 s objektem mobility Ami – 100% ëlectric a modely jako SUV C5 Aircross Hybrid, ë-Jumpy, ë-SpaceTourer a nová ë-C4 – 100% ëlectric, která byla představena v červnu. Citroën zvýšil svůj podíl na trhu ve významných zemích, jako je Itálie (+ 0,2 % procentního bodu), Španělsko (+0,2 % procentního bodu) a Německo (+0,1 procentního bodu). Značka pokračuje ve své ofenzivě, zaměřuje se na online prodej a v druhé polovině roku 2020 hodlá přijít s novou verzí oblíbeného modelu Citroën C3.

Výsledky společnosti DS Automobiles zajistily v prvním pololetí zejména nové modely elektrifikované řady (33 % prodejů). Značka vykazující nejnižší emise CO2 je lídrem mezi prémiovými značkami nabízejícími vozy s různým pohonem. Podíl společnosti DS Automobiles na evropském trhu vzrostl o 0,4 procentního bodu a rekordního podílu dosáhl na jejím nejdůležitějším trhu ve Francii (11,5 %), kde patří modely DS 7 Crossback a DS 3 Crossback mezi tři nejprodávanější.

Značky Opel / Vauxhall restrukturalizovaly svoji nabídku produktů, do níž zahrnuly nové modely a motory, čímž dosáhly významného snížení emisí CO2, a zároveň eliminovaly dopad stažení některých modelů s vysokými emisemi CO2. Kromě toho se i přes obtížné podmínky na trhu v první polovině roku 2020 dobře rozvíjel prodej nových modelů, jako je Grandland X a nová Corsa  (oba jsou dostupné také ve verzi s elektromotorem), stejně jako prodej užitkových vozů.

Mohlo by vás zajímat:  Rady ohledně prodloužení dojezdu elektromobilů nefungují. Zlepšení přinese až nová technologie

Střední východ – Afrika: Flexibilita a odolnost vedoucí k nárůstu podílu na trhu

I přes silné nepříznivé vlivy globální pandemie a pokles regionálního trhu o 26,4 % zůstávají celkové prodeje skupiny vyšší než v roce 2019 a podíl na regionálním trhu vzrostl o 46 %.

Tržní podíl skupiny PSA se zvýšil v celém regionu, například v Turecku (+ 5,4 procentních bodů), Egyptu (+ 3,9 procentních bodu) a Maroku (+ 0,8 procentního bodu). Skupina zůstává lídrem na trhu ve francouzských zámořských departementech a teritoriích. Dynamika, která se projevila během druhého čtvrtletí, jež bylo nejvíce zasaženo krizí Covid, umožnila regionu tento růst ještě zrychlit. Podíl skupiny na trhu dosahoval ve třech posledních měsících 9,1 %.

Výrobní kapacita továrny Kenitra v Maroku se od září 2020 zdvojnásobí na 200 000 vozidel ročně.

Čína: Skupina obnovuje své aktivity a spouští ofenzívu „New Energy Vehicle“

Přestože aktivitu skupiny v Číně velmi výrazně ovlivnila koronavirová krize, skupina pokračuje v ofenzivě NEV[2] podle plánu. První vůz NEV, Peugeot e-2008, byl uveden na čínský trh 20. května, poté ve druhé polovině roku 2020 budou následovat Peugeot 4008 PHEV[3], 508L PHEV a SUV Citroën C5 Aircross Hybrid. Značka DS Automobiles na čínském trhu zahájila nový obchodní model a v nejbližší době představí nový strategický plán. DPCA od konce března zcela obnovila výrobu a její prodeje vykazují pozitivní trend.

Latinská Amerika: zmenšující se trhy

V regionu, v němž měla koronavirová krize obzvlášť silný dopad, a kde i v červenci trvá v mnoha zemích částečný nouzový stav, je podíl skupiny PSA již druhý měsíc po sobě více než 3 %. Výsledky druhého čtvrtletí roku 2020 se oproti prvnímu čtvrtletí zvýšily, stejně tak i oproti druhému čtvrtletí roku 2019. Skupina získala podíly na trhu v Chile, Mexiku, Kolumbii, Ekvádoru a Peru. V Argentině si skupina udržela dvojciferný tržní podíl (10 %) a plánuje jej brzy zvýšit díky uvedení nového Peugeotu 208, který se bude vyrábět v továrně v Palomaru, s využitím globální platformy CMP. V Latinské Americe rovněž vzrostl podíl lehkých užitkových vozů na trhu (na 3,5 %), včetně Brazílie, kde došlo k mírnému nárůstu. Společnosti DS Automobiles a Opel zlepšily své výsledky na trzích, na kterých působí.

Mohlo by vás zajímat:  Na podzim se pravidelné čištění vozu vyplatí

Indie–Tichomoří: zvýšení podílu skupiny na trhu

Konsolidované prodeje v regionu se ve srovnání s první polovinou roku 2019 v návaznosti na klesající trend na trhu (–27 %) snížily, zatímco dodávky klesly pouze o 14 %, což vedlo ke zvýšení podílu na trhu o 14 %.

Opakující se úspěch skupiny v Japonsku pokračoval u všech tří značek, úspěch zaznamenal zejména Citroën, který zde uvedl na trh SUV C3 Aircross, SUV C5 Aircross a Berlingo.

V Indii skupina PSA pokračuje v přípravě vstupu značky Citroën na trh v první polovině roku 2021. Jako první zde představí SUV C5 Aircross, po kterém budou následovat nové přelomové modely značky Citroën vyvinuté lokálně.

V jihovýchodní Asii se podíl na trhu v obtížných podmínkách také mírně zvýšil ve srovnání s první polovinou roku 2019, došlo k nárůstu podílu na trhu značek Peugeot a Citroën.

Eurasie: zvýšení podílu na trhu v Rusku a na Ukrajině

Zatímco regionální výkonnost byla ve druhém čtvrtletí ovlivněna koronavirovou krizí, v prvním čtvrtletí se prodeje skupiny zvýšily a podíly na trhu v prvním pololetí vzrostly o 0,2 procentního bodu (z 0,7 % na 0,9 %). Podíly skupiny na trzích se zvýšily ve všech zemích, na dvou největších trzích dosáhly 0,4 % v Rusku a 8,9 % na Ukrajině. K tomuto dobrému výkonu přispěly tři značky Peugeot, Citroën a Opel, a to zejména na Ukrajině, společnost DS Automobiles se na tomto trhu začala rozvíjet od druhé poloviny roku 2019.

Prodeje užitkových vozů vzrostly díky modelům Peugeot Traveller/Expert a Citroën SpaceTourer/Jumpy. Skupina nedávno znovu uvedla značku Opel na ruský trh, jako první se zde objevily modely Zafira Life, Vivaro a Grandland X.

Zdroj: TZ PSA
Tomáš Dunajčík

O Tomáš Dunajčík

Kontakt na autora: tomas.dunajcik@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora