Ceny nových aut rostou. Některé automobilky zdražily, jiné vyřadily z nabídky nejlevnější verze

9

Celosvětově dochází k tomu, že prodejnost nových vozů postupně klesá. Automobilky tak mají dvě možnosti, jak pokrýt ztráty. Buď svá auta zlevní a budou se snažit nalákat více zákazníků, nebo auta zdraží a budou se snažit kompenzovat nižší prodeje vyšším obratem. Aktuálně to vypadá, že si automobilky vybraly právě tuto druhou cestu. Řada aut výrazně podražila a řada nejlevnějších modelů ani není v nabídce. Podívejme se na několik konkrétních příkladů.

Levnější vozy jdou s cenou nahoru

Jako skvělý příklad nám může posloužit Ford a jeho nejprodávanější model Focus. Ten je možné pořídit hned v několika výbavách. Pokud sáhnete po té nižší označené jako Trend a zvolíte si motorizaci 1.0 EcoBoost, rozhodně si oproti ceně na jaře připlatíte. A to o celých 33 000 Kč, jelikož právě o tolik zdražila tato motorizace v kombinaci s danou výbavou. Když se však rozhodnete sáhnout po výbavě Trend Edition a využijete právě tuto motorizaci, paradoxně není ani dražší, ani není na stejné ceně, ale je oproti jarnímu období levnější. Cíl je tedy jasný – vyvolat v zákaznících pocit, že lepší výbava se jim vyplatí přece jenom více. Základní cena verze Trend startuje na 402 900 Kč, zatímco Trend Edition na 472 900 Kč.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda bude na českém trhu prodávat SUV CX-9

Nejlevnější auta v portfoliu nenajdete

Zde nám jako příklad poslouží korejský Hyundai i10. Tento nejmenší model byl ještě na jaře dostupný ve výbavách Start a Style a auto se tak dalo pořídit i pod 200 000 Kč. Nyní tyto výbavové verze nejsou u modelu i10 k mání a je třeba si připlatit. A to za lepší výbavu. Ceník sice zůstal stejný jako na jaře, ale automobilka tímto krokem donutila zákazníky k tomu, že musí koupit dražší verzi, protože ta nejlevnější již k dispozici není. A s největší pravděpodobností ani nebude.

Mohlo by vás zajímat:  Nové vozy Peugeotu pomáhají. Automobilka skončila v prodejích čtvrtá

Stejná situace se odehrává i u rumunské automobilky Dacia. Ta dlouhodobě patří mezi lowcost automobilky, které nabízejí vozy za opravdu minimální ceny. I tady si však oproti jarnímu období připlatíte. Došlo ke zrušení výbavy Access a Open u modelu Dacia Dokker. Tou nejlevnější je aktuálně řada Arctica, která začíná na částce 299 900 korun.

Nové druhy výbavy

Tady nám jako příklad poslouží mladoboleslavská Škoda a její nejslavnější vůz, tedy Škoda Octavia. Ten aktuálně láká na dva zcela nové výbavové stupně s názvem Tour a Touring Sport. Když se podíváme na ostatní modely, tak i zde lze čekat nepatrné zdražení. Fabia, Karoq i Kodiaq jsou dražší i o desítky tisíc korun.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora