Kdo se v poslední době podíval na ceny na čerpacích stanicích, musel se zamračit. Letí nahoru a jen těžko odhadovat, kde se zastaví. Mnoho lidí proto začíná řešit důležitou otázku – jak se dá jezdit levněji? Možností je hned několik ale ne všechny jsou doporučované. Podívejme se společně na několik variant, jak se dá cena za kilometr výrazněji snížit.
Hledání nízké ceny
Průměrné ceny paliv nutně neznamenají, že za tuto částku nabízí benzín nebo naftu všechny čerpací stanice. Ve většině krajů se dají najít takové, kde je cena oproti průměru i o několik korun nižší. Základem je proto udělat si nejenom přehled, ale také vědět, kde netankovat. Obecně jsou nejdražší pumpy ty na dálnicích, kde jsou ceny oproti průměru i o jednotky korun vyšší. Na plné nádrži to můžou být až stovky korun, které zaplatíme navíc.
Úsporná jízda
To, kolik paliva si vezme naše auto, ovlivní jak jeho motorizace, tak samozřejmě také náš styl jízdy. Když ho lehce vylepšíme, dá se uspořit na sto kilometrech klidně i několik litrů. Základem je využívat takzvané plachtění, hlavně při dojezdech k semaforům nebo obcím. Také není vhodné výrazně překračovat rychlost nebo auto vytáčet do vysokých otáček. Pár těchto změn může přinést zajímavou úsporu. Lehká noha tak pomůže problémy s růstem cen paliv vcelku dobře eliminovat.
Tankování do zásoby
Řada lidí se chce na případný další budoucí nárůst cen ještě předpřipravit. A to tak, že si natankují palivo do zásoby. Pokud jde o plnou nádrž, která bude do pár týdnů projeta, není to obvykle žádný problém. Komplikace může nastat při opravdu dlouhodobém skladování do zásoby. Palivo bude postupně ztrácet svou kvalitu, což samozřejmě škodí motoru. V případě nafty se do hry navíc dostávají i klimatické podmínky, kdy se natankování letního nebo přechodného paliva může v zimě v tuhých mrazech celkem vymstít.
Zdroj: https://www.confused.com/on-the-road/cost-of-motoring/driving-tips-to-help-improve-fuel-economy