Češi mají možnost si pořídit ASX se 150 koňmi a automatem

S crossoverem ASX, který byl uveden na trh v roce 2010, slaví Mitsubishi celosvětový úspěch. Ne jinak je tomu i v České republice, kde značka s logem tří diamantů od té doby prodala už více než 2 000 vozů.

„Nyní představujeme náš bestseller s novou motorizací 2,2 DI-D a automatickou převodovkou. Věříme, že rozšířením nabídky oslovíme nové zákazníky, kteří ocení nejen jeho nízkou spotřebu, velký zavazadlový prostor, ale také komfort za volantem a dynamické jízdní vlastnosti,“ uvádí Martin Krob, generální ředitel M Motors CZ. Tato verze ASX je dostupná u autorizovaných prodejců Mitsubishi od 630 tisíc korun.

Konstruktéři společnosti Mitsubishi Motors Corporation vyladili pro model ASX kombinaci pohonné jednotky a převodovky, která byla poprvé vyvinuta pro Outlander třetí generace. Jedná se o variantu s větším zdvihovým objemem ze série „4N1“, která vznikla ve spolupráci Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. „4N1“ je série vysoce úsporných celohliníkových čtyřválcových vznětových motorů s rozvodem ventilů DOHC 16V a přímým vstřikováním paliva (common rail) a s nízkým dopadem na životní prostředí (Euro 5), které se vyznačují jedním z nejnižších kompresních poměrů (14,9:1), stejně jako u modelu Outlander dosahuje nižších emisí a nízké spotřeby.

Tato pohonná jednotka je dostupná výhradně v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Systém automatického zastavení a nastartování motoru (AS&G) pro tuto motorizaci není k dispozici. Nový vznětový agregát nabídne následující specifické parametry – objem 2,2 litru, výkon 150 koní, točivý moment 360 Nm při 1500 až 2750 otáčkách za minutu, kombinovanou spotřebu paliva 5,8 l/100 km a emise CO2 o hodnotě 153 g/km.

INVECS-II je novou generací řady převodovek INVECS (Inteligentní a inovativní elektronický systém řízení vozidla – patent společnosti Mitsubishi Motors Corporation). Šestistupňová automatická převodovka nabídne podobné základní vlastnosti jako u modelu Outlander, tedy – rozšířená funkce Uzamčení hydrodynamického měniče, režimy řazení „Ds“ a „L“ („Ds“: automatické řazení stupňů 1 až 5; „L“: automatické řazení stupňů 1 až 2 – pro jízdu v kopcovitém terénu nebo tažení přívěsu) a pohodlné řazení s okamžitou reakcí pomocí páček pod volantem – režim Sport.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi uvádí na trh novou L200

I přes svou nepatně vyšší hmotnost (25 kg oproti variantě 1,8 DI-D s manuální převodovkou) – vykazuje verze 2.2 DI-D 6A/T výbornou elasticitu, větší zdvihový objem přináší dodatečný točivý moment, přičemž se nemění příznivý dopad modelu ASX na životní prostředí:

 

Maximální výkon

Maximální točivý moment

120-140 km/h

Kombinovaná spotřeba

Emise CO2

ASX 1.8 DI-D 4WD 6 M/T AS&G

150 k při 4 000 ot. /min.

300 Nm při 2 000 – 3 000 ot. /min.

6,7sekund

5,6 l/100 km

146 g/km

ASX 2.2 DI-D 4WD 6 A/T

150 k při 3 500 ot. /min.

360 Nm při 1 500 – 2 750 ot. /min.

6,2 sekund

5,8 l/100 km

153 g/km


Motorizace 2,2 DI-D 6A/T završuje řadu vylepšení, kterých model ASX doznal v letošním roce. Ty zahrnují – nový design přední masky s jemnějšími rysy, nový tvar zadního nárazníku v souladu s přední maskou, upravenou zadní víceprvkovou nápravu pro lepší ovládání vozidla a jízdní komfort, nový spodní lem HID světlometů – chromový namísto černého, nový tvar vnějších zpětných zrcátek produkující nižší aerodynamický hluk, nové textilie v interiéru a v neposlední řadě nové tlačítko ovládání volby pohonu všech kol AWC (All Wheel Control) místo stávajícího otočného ovladače 2WD/4WD/Lock.

Zdroj: Mitsubishi

Komentáře