O budoucnosti osobní dopravy v Evropské unii už je rozhodnuto na dekády dopředu. Aut se spalovacími motory bude houfně ubývat a spolu s nimi postupně zmizí i infrastruktura pro ně určená – tedy primárně benzinové stanice. Ty sice na některých frekventovaných místech, typicky na dálnicích, nahradí dobíjecí stanice s prodejnou občerstvení, ale třeba ve městech nebo na okreskách už na ně za deset patnáct let narazíte jen stěží. Počet prodaných elektromobilů po celé Evropské unii přitom roste už teď, Češi jsou však spíše na chvostu mezinárodních srovnání. Co nám na elektromobilech vadí?
Vysoká pořizovací cena
Zatímco provozní náklady elektromobilů jsou jen zlomkem provozních nákladů aut se spalovacími motory, a to včetně aut na stále populárnější LPG nebo CNG, u pořizovací ceny je tomu právě naopak. Rozdíl mezi stejným modelem s benzinovým nebo naftovým motorem a jeho elektrickým bratříčkem bývá většinou 50–100 % kupní ceny auta se spalovacím motorem. V některých případech byste tak za cenu jednoho elektromobilu mohli mít hned dva stejné benzinové vozy.

Internetové fámy
V různých fórech a na sociálních sítích se často šíří informace, které jsou v tom lepším případě nepřesné, v tom horším kompletně smyšlené. Týkají se třeba výdrže baterie nebo skutečnosti, že elektromobily mají sklon v létě explodovat a v zimě se extrémně rychle vybíjet. Takové fámy, často velmi expresivně sepsané, přitom ovlivňují veřejné mínění více než odborné studie a stanoviska expertů z oboru.
Odpor k EU
Mnozí Češi pak příklon k elektromobilitě vnímají jako něco, co nám bylo vnuceno z Bruselu, respektive Evropskou unií. A to přesto, že stejným směrem se ubírají také Spojené státy, Kanada nebo třeba Čína, která se v posledních letech stává trochu překvapivě lídrem inovací v oblasti elektromobility. Asi nepřekvapí, že mnohé fámy, které zmiňujeme v minulém odstavci, se objevují na protiunijních webech.
Zdroj: https://www.epa.gov/greenvehicles/electric-vehicle-myths