Hledáte auto na víkendové jízdy na okruhu, ale zároveň jste hrdým patriotem, kteří kupují vše české? Až doteď jste měli smůlu a museli jste buď za hranice nebo si na podobné auto nechat zajít chuť. S nadcházejícím Festivalem rychlosti v Goodwoodu se však situace obrací k lepšímu.
Malá automobilka Innotech, kterou bude většina z Vás znát díky upravenému Chevroletu Corvette (ostatně úpravy Corvette jsou stále hlavní aktivitou firmy), který se poprvé ukázal na brněnském autosalonu v roce 2009. I nový sportovní model Aspiron má s legendárním americkým sporťák hodně společného, přesto jde vlastně o úplně odlišný automobil.
Vývoj Aspironu trval několik let, který musel být údajně i na čas přerušen. Naštěstí pro všechny fanoušky se projekt povedlo dotáhnout do zdárného konce. Základem je trubkový prostorový rám a karbonová karosérie, díky čemuž je hmotnost modelu jen 760 kg. Zcela otevřený kokpit nabízí místo pouze dvěma cestujícím, kteří se usadí do karbonových sedaček s šestibodovými pásy. Vzhled je inspirován podobně koncipovaným Caparem T1, které si bralo inspiraci z vozů formule 1. I tu můžeme na Aspironu vidět.
K pohonu slouží hned několik jednotek (vždy je o osmiválec Chevrolet), které jsou spojeny se šestistupňovým manuálem Ricardo a diferenciálem s omezenou svorností od Fordu. Výkon je přenášen na zadní kola. Nabídka čítá tyto verze:
1. Aspiron R 500 – 6.2 V8 LS3 (506 k) – 114 000 euro (cca 2 966 000 Kč)
2. Aspiron RS 700 – 7.0 V8 LS7 (710 k) – 137 000 euro (3 565 000 Kč)
3. Aspiron RSC 750 – 6.2 V8 LSA (760 k) – 147 000 euro (cca 3 825 000 Kč)
4. Aspiron RSC 800 – 6.2 V8 LS9 (811 k) – 157 000 euro (cca 4 085 000 Kč)
5. Aspiron RSR 900 – 6.2 V8 LS9 (912 k) – k pohonu je nutný závodní benzín
6. Aspiron RRR 1000 – 6.2 V8 LS9 (1014 k) – k pohonu je nutný ethanol E85
Zdroj: Innotech