Český ceník nové Fabie

Z pohledu českého zákazníka je nejočekávanější novinkou pařížského autosalonu třetí generace Škody Fabia, které bude navíc na stánku dělat společnost i praktičtější varianta kombi. A protože již vše podstatné víme, chyběla nám už jen cena. Ani to už neplatí, protože novou Fabii koupíte pod 240 000 korun.

Novou Fabii jsme v obou jejich variantách rozebrali do posledního šroubku, přesto není na škodu si připomenout alespoň to základní – Fabia stojí na upravené platformě PQ26 a je o 8 mm kratší, 31 mm nižší a 90 mm širší než předchůdce. V celkové řeči čísel to znamená 3992 mm na délku, 1467 mm na výšku a 1732 mm na šířku. Rozvor náprav o délce 2470 mm zaznamenal prodloužení o 5 mm a zvětšil se i rozchod kol – o 30 mm vpředu a 31 mm vzadu. Kufr pojme v základní konfiguraci 330 litrů (+ 15 litrů), naopak po sklopení zadních sedadel jen 1150 litrů (- 30 l). Vůbec poprvé se u nejlehčího modelu dostane pohotovostní hmotnost pod jednu tunu, konkrétně na hodnotu 980 kg.

Pod kapotou najdeme motory, vycházející z techniky modelů s platformou MQB. Mezi zážehovými motory se jedná o tříválce 1.0 MPI s nepřímým vstřikováním paliva a výkonem 60 nebo 75 koní (spotřeba 4,7 l/100 km, respektive 4,8 l/100 km), respektive čtyřválce 1.2 TSI s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem o výkonu 90 nebo 110 koní (spotřeba 4,7 l/100 km, respektive 4,8 l/100 km). Pokud máte raději naftu, budete volit zatím jednu ze dvou výkonových variant (90 nebo 105 koní) nového tříválce 1.4 TDI s hliníkovým blokem motoru a přímým vstřikováním paliva Common Rail. Naftové verze si řeknou o 3,4 l/100 km, respektive 3,5 l/100 km. Všechny motory přenášejí svůj výkon na přední kola pomocí pětistupňové manuální převodovky, pouze v případě silnější 1.2 TSI je v základu šestistupňový manuál. K nejsilnějšímu TSI a slabšímu TDI navíc Škoda nabídne příplatkový sedmistupňový automat DSG.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Superb s koženou karosérií

Výbava má standardně tři stupně. V základu všech tří verzí je 6 airbagů, stabilizační systém, uzávěrka diferenciálu XDS+, multikolizní brzda, kontrola tlaku v pneumatikách, sada na opravu pneumatiky místo rezervy a signalizace nezapnutých pásů. Verze Active se specificky odlišuje pouze 14palcovými ocelovými kryty kol, černým interiérem, nárazníky v barvě vozu, halogenovými světlomety, tónovanými skly, výškově i podélně stavitelným volantem, výškově stavitelným sedadlem řidiče, přípravou pro rádio a centrální zamykáním. To verze Ambition už dostala integrované rádio Blues s Apple konektivitou a 4 reproduktory, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu, elektrická okna vpředu, dálkové ovládání centrálního zamykání, černo-šedý interiér s dekorativní lištou, mlhovky, 15palcové kryty kol, Speedlimiter a systém Front Assist. Nejluxusnější verze Style se chlubí automatickým spínáním halogenových projektorových světel s LED diodami pro denní svícení, 15palcovými koly z lehké slitiny, malým koženým paketem s lištou v klavírní černi, výškově stavitelným sedadlem spolujezdce, elektrickým ovládáním oken vzadu, bezklíčkovým startováním, automatickou klimatizací Climatronic a rádiem Swing. 

Ještě než se dostaneme k cenám, není na škodu se podívat na speciální výbavové pakety. Například paket Active Plus za 5000 korun přihazuje k základní verzi klimatizaci, elektrická okna vpředu, elektrická a vyhřívaná zrcátka v barvě vozu a kliky v barvě vozu. Pro prostřední stupeň je k dispozici paket Ambition Plus, rovněž za 5000 korun, přidávající klimatizaci, malý kožený paket a lištu v klavírní černi. Pro stejný stupeň je k dispozici paket Ambition Multimedia Plus za 15 000 korun s klimatizací, malým koženým paketem, infotainmentovým rádiem Swing s MP3/WMA/USB/Apple/Bluetooth konektivitou a funkcí SmartGate, multifunkčním volantem a dekorem v klavírní černi. V paketu Ambition Light dostanete za 9000 korun proejktorové halogeny a LEDky pro denní svícení, respektive  dešťový a světelný senzor. Ambition Advance přidává za 11 000 korun Maxi DOT, výškově stavitelné sedadlo spolujezdce a zadní parkovací senzory. Style Plus má 6 reproduktorů, okna SunSet, vyhřívání předních sedadel, vyhřívaný multifunkční volant a klavírní černý dekor za 10 000 korun. 18 000 korun připlácíte za Style Multimedia Plus především s infotainmentovým rádiem Bolero s MP3/WMA/Apple konektivitou a funkcí MirrorLink a SmartGate, šesti reproduktory, vyhřívaná přední sedadla, systém rozpoznání únavy, kožený multifunkční volant a černý klavírní dekor. Paket Style Advance za 17 000 korun přináší systém KESSY, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový i světelný senzor. Za zmínku ještě stojí paket Dynamic za 5000 korun k výbavám Ambition a Style, přidávající sportovní sedadla a kryty pedálů s ušlechtilé oceli. O 1000 korun víc stojí paket Dynamic s bílou dekorativní lištou v interiéru.

Mohlo by vás zajímat:  Historie Škoda VOS

Základní cena Fabie 1.0 MPI Active je 234 900 korun, reálně však bude většina Fabii stát 239 900 korun. Silnější litrový motor přijde se stejnou výbavou na 252 900 korun, slabší 1.2 TSI na 268 900 korun a konečně slabší diesel na 322 900 korun. Prostřední výbava Ambition je dostupná se všemi motory a startuje na 251 900 korunách za slabší tříválec, respektive 266 900 korunách za jeho silnější verzi. TSI přijde na 282 900 korun, respektive 296 900 korun, slabší TDI stojí 336 900 korun, silnější 356 900 korun. Nejvyšší stupeň Style má jako základní motor silnější MPI za 289 900 korun. Slabší TSI přijde na 305 900 korun, silnější na 319 900 korun. 1.4 TDI startuje na 359 900 korunách, za silnější verzi dáte 379 900 korun. Automat ve všech případech stojí navíc 36 000 korun.

Zdroj: Škoda