Český trh – Novinky 28. týdne

Druhý prázdninový týden přinesl do Česka dvě poměrně zajímavé novinky. Mnichovské BMW se chce blýsknout modernizovanou rodinou řady 5, Volkswagen zase láká „dobrodruhy“ na oplastovanou verzi modelu Caddy. No a největší novinku – sportovní Octavii RS jsem si představili, včetně cen, v samostatném článku

Začněme ale u BMW řady 5 modelového roku 2014. To je nabízeno jako klasický sedan, kombi Touring nebo směska nazvaná GT. Motorová nabídka je velmi bohatá – pro sedan obsahuje 5 zážehových, 6 vznětových a 1 hybridní verzi. Kombi je na tom o něco hůře – pouze 4 „benzíňáky“ a 6 „nafťáků. Téměř samostatná je pak verze GT, která nabízí 2 benzínové a 3 vznětové motory. 

Zážehové motory zastupují verze 520i (184 k), 528i (245 k), 535i (306 k), 550i (450 k) a M5 (560 k). Všechny jednotky jsou standardně vybaveny šestistupňovým manuálem, za příplatek lze dostat i osmistupňový automat. Výjimku v tomto případě tvoří 550i, která má automat v základu, a také M5, která nabízí speciální sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku Drivelogic. Verze 528i, 535i a 550i lze mít také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive. Takto vybavené motorizace standardně spolupracují s osmistupňovým automatem. Pro verzi kombi jsou dostupné všechny zážehové varianty kromě verzí M5 a 550i xDrive, 5 GT má v nabídce pouze 535i (535i xDrive) a 550i (550i xDrive). Specialitou karosérie sedan je hybridní verze ActiveHybrid, která má výkon 340 koní a má standardně osmistupňový automat. 

Vznětové motory zastupují verze 518d (143 k), 520d (184 k), 525d (218 k), 530d (258 k), 535d (313 k) a M550d (381 k). I zde platí, že všechny motory, s výjimkou vrcholné verze M550d, mají v základu šestistupňový manuál a za příplatek osmistupňový automat. Verze s pohonem všech kol, kam spadají motorizace 520d, 525d, 530d 535d a také M550d, mají standardně osmistupňový automat. Nabídka kombi tentokrát kopíruje sedan, verze GT je v nabídce pouze jako 520d, 530d (530d xDrive) a 535d (535d xDrive). 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda představila novou službu

Sériová výbava čítá již v základu osm airbagů, automatickou dvouzónovou klimatizaci (ActiveHybrid, 550i, 535d GT, M550d a M5 dokonce čtyřzónovou), bi-xenonová světla, rádio s šesti reproduktory, 2x Isofix nebo dešťový senzor. Sportovní M5 je navíc vybavena optickým paketem, sportovním volantem a sedačkami, head-up displejem, ukazatelem tlaku v pneumatikách nebo devatenáctipalcovými koly. Za příplatek je k dispozici třeba možnost satelitního vyhledání vozidla při odcizení, systém BMW ConnectedDrive nebo metalický lak. Základní cenovka sedanu je 997 500 Kč v motorizaci 518d, 1 062 500 Kč za verzi kombi ve stejné motorizaci a 1 237 500 Kč za verzi GT 520d. Kompletní ceník sedanu zde, kombi zde a verze GT zde

Druhou novinkou uplynulého týdne je „terénní“ Volkswagen Cross Caddy. Ten se od klasického modelu odlišuje především sedmnáctipalcovými koly, plastovou ochranou blatníků i nárazníků, tónovanými skly, zatmavenými zadními reflektory a novým zeleným odstínem Viper. Tento, dalo by se řici paket, je k dispozici pro osobní verzi s krátkým rozvorem a pěti nebo sedmi sedadly, jako i pro dodávku s krátkým rozvorem. 

Pod kapotou se nachází kompletní škála jednotek, dostupných i pro běžný model Caddy. Základem je zážehová verze 1.2 TSI (86 k), kterou doplňuje i silnější varianta s výkonem 105 koní. Dieselovou větev zastupují jednotky 1.6 TDI (75 a 102 k) a 2.0 TDI (110, 140 a 170 k). Alternativou je verze 1.6 LPG (102 k) a 2.0 CNG (109 k). Motory 1.2 TSI, 1.6 TDI, 1.6 LPG a 2.0 CNG jsou standardně dodávány se pětistupňovým manuálem (silnější 1.6 TDI může mít sedmistupňový automat DSG), motorizace 2.0 TDI má na výběr mezi šestistupňovým manuálem (výkon 110 a 140 k) nebo šestistupňovým automatem DSG (140 a 170 k). Verze 2.0 TDI (110 a 140 k) mohou být navíc vybaveny pohonem všech kol 4Motion

Mohlo by vás zajímat:  Časté bouřky a přívalové deště škodí autům skoro jako povodně

Výbavou je verze Cross na samém vrcholu nabídky. Osobní verze má v základu přední, boční a okenní airbagy, klimatizaci, ESC, úchyty Isofix na zadních sedadlech, rádio s přehrávačem CD a čtveřicí reproduktorů, tempomat nebo asistent pro rozjezd do kopce Hill Hold. Užitková verze se chlubí ESC, airbagem řidiče nebo asistentem pro rozjezd do kopce Hill Hold. Základní cena modelu Cross Caddy je 518 295 Kč ve verzi 1.2 TSI (86 k). Motorizace 1.2 TSI (105 k), 1.6 TDI (75 a 102 k) a 2.0 TDI 4Motion (110 k) lze nyní získat s cenovým zvýhodněním 72 600 Kč. Kompletní ceník naleznete zde

Zdroj: BMW, Volkswagen