Český úspěch na Nürburgringu

Adac Isr Nring 3

Šampionát ADAC GT Masters, jehož druhý letošní závod se jel v Mostě, vstoupil na Nürburgringu do
druhé poloviny sezóny. Vítězství, pole position a nejrychlejší kolo ve druhém závodě zde dosáhl český
tým I.S.R. Racing.

Po závodě v Mostě sezóna ADAC GT Masters pokračovala v Rakousku. Po nepříliš vydařeném úvodu sezony
zde triumfoval obhájce titulu týmu Callaway Competition. Marvin Kirchhöfer a Daniel Keilwitz s vozem
Corvette C7 GT3-R vyhráli oba závody. To se některé z posádek podařilo naposledy ve finálovém závodě v
roce 2014. Od vzniku šampionátu v roce 2007 se to stalo po 18.

V prvním závodě za nimi vybojovaly druhé místo oba vozy BMW Teamu Schnitzer. Druhý závod na Red Bull
Ringu se díky přeháňkám stal pneumatikovou loterií. Ta vynesla Mirka Bortolottiho a Andreu Calderalliho s
vozem Lamborghini po jedinečné stíhací jízdě v závěru závodu na druhé místo po startu ze 24. pozice. Po
nevydařeném prvním závodě dojeli čtvrtí Filip Salaquarda a Frank Stippler s Audi R8 LMS Teamu ISR. Ti měli
dlouho na dosah stupně vítězů, ale na pneumatikách do deště se na osychajícím povrchu neubránili
drtivému finiši Lamborghini na slickách.

Mohlo by vás zajímat:  Dvojité stupně vítězů: Lacko třetí, Buggyra druhá!


Rychlost předvedená v Rakousku naplňovala český tým před odjezdem na Nürburgring optimismem. Zde
Filip Salaquarda a Frank Stippler od prvního volného tréninku předváděli více než slibné výkony a zlepšovali
své časy.

V první kvalifikaci bylo více než třicet aut v jedné sekundě. Filip Salaquarda skončil osmý jen 0,2 s od pole
position. Start ze čtvrté řady se mu povedl, jenže podobně jako v Rakousku pro něj vše skončilo v únikové
zóně první zatáčky. Sheldon van der Lindem totiž nezvládl své Audi R8 LMS, udělal hodiny a Marvin
Kirchöfer (Corvette C7) ve snaze se mu vyhnout vytlačil Salaquardu mimo trať. Vítěz z Red Bull Ringu
Kirchöfer si za svůj manévr vysloužil penalizaci.

Mohlo by vás zajímat:  Prohlédněte si Dacii Logan STCC na první videu

V nesnesitelném horku závod vyhráli Indy Dontje a Maxmilian Buhk s vozem Mercedes-AMG před Audi
dvojice Feller/Haase a Lamborghini páru Bortolotti/Caldarelli, kteří opět předvedli stíhací jízdu po startu z 9.
pozice. Jenže Audi o druhé místo přišlo penalizací 30 s za předčasný start.


V kvalifikaci pro nedělní závod zajel Frank Stippler bezchybné kolo a získal pro I.S.R. Racing jeho premiérové
pole position. Po letmém startu Stippler na dlouhé rovince využil své zkušenosti a do Mercedes Areny
najížděl na vedoucí pozici. Udával tempo a zajel i nejrychlejší kolo závodu. Po zastávce v boxech Filip
Salaquarda jeho vysoké tempo udržel a navýšil náskok až na 11,4 s. Dosáhl tak suverénní vítězství – první
pro českého jezdce a český tým v tomto šampionátu, navíc hned v prvním roce účasti. Zatímco Salaquarda
si připsal první vítězství už po osmi startech, Frank Stippler vyhrál podruhé, opět na Nürburgringu, ale
poprvé to bylo před deseti lety!

Mohlo by vás zajímat:  Hyundai představuje nový rallyový speciál

Po osmi ze 14 závodů vedou v hodnocení jezdců Kirchhöfer a Keilwitz s vozem Corvette o bod před dvojicí
Pommer/Götz s Mercedesem-AMG. Salaquarda se Stipplerem jsou pátí. Pátý závod ADAC GT Masters, opět
za účasti týmu I.S.R. Racing, se pojede 18. a 19. srpna v nizozemském Zandvoortu.