Chvíli to vypadalo, že se tuzemští řidiči kamionů budou mít lépe než když předtím. Pokud by jezdili například po Německu, měli by dostávat i německou mzdu. A to by platilo i v ostatních zemích Evropské unie. A nemusíme nijak dlouze rozebírat jasný fakt, že na západě jsou mzdy úplně někde jinde. Tedy podstatně vyšší. A to platí jak o minimální mzdě, tak i o mzdě která se vztahuje na jednotlivé profese. Německo, které jsme zmínili jako první má například minimální hodinovou mzdu zhruba trojnásobnou oproti České republice.
Dopravci byli proti
Proto tomu, aby byli čeští kamioňáci placeni tak, jak je v dané zemi běžné, se pochopitelně postavili tuzemští dopravci. Tedy zaměstnavatelé daných řidičů. Ti zcela logicky argumentovali tím, že taková mzda by pro ně byla likvidační. Často by museli skončit nebo jezdit jenom tuzemsko, protože by se jim mezinárodní doprava vůbec nevyplatila. Nehledě na to, že během jedné cesty, klidně i jednoho dne může takový řidič překročit i několik zemí a případný výpočet mzdy by pro ně byl velmi komplikovaný.
Nakonec je tu kompromis
Evropský parlament s Radou Evropské unie rozhodl nakonec tak, že vznikne kompromis. Tedy pokud bude vše posvěceno. Ten by měl znamenat, že pokud český řidič veze zboží do Německa, to zde složí, naloží jiné a s tím zamíří zase do Čech, bude se na něho vztahovat český plat. To bude platit i v případě, kdy během své evropské cesty naloží náklad v jedné a vyloží v jiné zemi. Vždy však musí jeho kompletní točka končit právě v České republice.
Plat běžný v dané zemi se bude na řidiče naopak vztahovat ve chvíli, kdy bude Česká republika z trasy zcela vynechána. Tedy v případě, kdy bude převážet zboží mezi různými místy ve stejném státě, nebo ho bude převážet pouze v rámci několika různých států. V takovém případě bude muset dostávat plat v této zemi standardní. Při cestách po Německu si tak naši řidiči mohou zajímavě polepšit.