Jak dnes vzniká většina nových aut? To jistě tušíte. Není tomu jinak, než tak, že se nová auta vyrábějí na výrobních linkách, kde pracují jak reální zaměstnanci, tak je využíváno i robotiky. Ta se stává trendem a v podstatě ji lze spojit i se segmentem 3D tiskáren. Ty se stále ještě postupně rozjíždějí, a s každou novou možností ukazují, že na nich lze vyrobit doslova cokoliv. Třeba auto.
Pokud jste fanoušek motorismu, jistě jste se už setkali s celou řadou ukázek toho, že konkrétní auto bylo skutečně vytištěno na 3D tiskárně. Šlo spíše jenom na ukázku možností a málokterý takový prototyp byl nabízen k reálné koupi. A to se nyní změní.
Přichází elektromobil LSEV
Kdo za ním stojí? Je to čínská společnost Polymaker, která začala spolupracovat se společností X Electric Vehicle. Už podle názvu lze celkem jasně odvodit, že čínský vklad je spojený se samotnou technologií výroby, zatímco italský je spojený s pohonem. A tímto spojením vznikl automobil, který nese název LSEV. A je skutečně téměř celý vytištěný pomocí 3D tiskárny. Jediné, co nebylo tímto způsobem možné realizovat, je kompletní podvozek, veškerá skla a také pneumatiky. To je celkem pochopitelné.
Už od příštího roku
A že nejde jenom o ukázku vývoje 3D tisku, ani o možnost na sebe krátkodobě upozornit, potvrzují obě společnosti tím, že plánují svůj elektromobil LSEV prodávat. A to již příští rok. V praxi by to skutečně neznamenalo nic jiného, než by si zájemce automobil objednal, ten by mu byl vytištěn a následně by mu byl i prodán.
Hlavně pro fanoušky ekologie
Jak jsme vás již informovaly, s elektromobily to s ohledem na dopad na životní prostředí stále není úplně růžové. A to pokud započítáme znečišťování vlivem výroby elektřiny, ale i znečištění spojené s produkcí auta. Zde by se mohlo výrazně snížit, jelikož u technologie 3D tisku vzniká opravdu jenom minimum odpadu a vše je téměř plnohodnotně využito.
I když vše vypadá až neuvěřitelně, je třeba se vrátit zpátky na zem. Maximální rychlost tohoto vozu je jenom 64 kilometrů v hodině. A udávaný dojezd je 149 kilometrů. Pro běžný provoz je auto spíše nepoužitelné. A to raději nemluvíme o tom, jak vypadá.