Chevrolet odhalil nové Camaro

První tři generace Chevroletu Camaro si vydobyly bez diskuze kultovní status, po poněkud „vyměklé“ čtvrté generaci se však americký muscle car na delší dobu odmlčel. Zpátky na výsluní mu pomohla pátá generace z roku 2009, kterou nyní střídá Camaro Gen Six.

A novinka by se dala zaškatulkovat velmi jednoduše – zvenku evoluce, pod povrchem revoluce. Šestá generace Camara totiž stojí na platformě Alpha, jež je známá třeba z Cadillacu ATS. Kromě pohonu zadních kol, přední nápravy typu MacPherson a hliníkové zadní nápravy s pětiprvkovým nezávislým zavěšením to znamená především pořádnou dietu. Samotná architektura ušetřila 60,5 kg, nápravy dalších 12 kg a použití hliníkového rámu přístrojové desky namísto ocelového přineslo úsporu čtyř kilogramů. Celkově Camaro mezigeneračně zhublo 90 kilogramů, zatímco strukturální tuhost stoupla o 28 procent! Ruku v ruce s nižší hmotností však jdou i menší vnější rozměry. Na délku měří novinka 4784 mm, na šířku 1897 mm a na výšku 1348 mm, mezi nápravami je 2811 mm. To znamená, že předchůdce byl o 57 mm delší, o 20 mm širší a o 28 mm vyšší, přičemž mezi nápravami bylo o 41 mm více. 

Tisková zpráva hrdě prohlašuje, že s minulou generací Camara má to nové společné jen znáčky SS u osmiválce a emblém automobilky v zadní části karosérie. Přesto se dá mluvit pouze o evolučních změnách známého designu. Tvar karosérie s novou střechou by měl být díky 350 hodinám ve větrném tunelu o mnoho aerodynamičtější, což se pozitivně podepíše nejen na dynamických vlastnostech, ale především v Evropě tolik sledované spotřebě paliva. Přední část dostala typický tvar masky chladiče a ve standardu halogenová světla. Modely RS a SS však těží z LED diod denního svícení i projektorových hlavních světlometů. Podobná situace se opakuje také v zadní části, kde standard tvoří halogeny, avšak ve vyšších verzích jsou full-LED koncové reflektory. Model SS navíc zezadu poznáte podle výrazného spoileru. Paleta barev čítá hned deset odstínů, které základní model LT kombinuje s 18palcovými ráfky a vrcholné provedení SS s 20palcovými ráfky. V obou případech jsou kola obuta do pneumatik Goodyear. 

Mohlo by vás zajímat:  Mini v předstihu představilo rychlý koncept John Cooper Works

V kabině jsou už změny mnohem patrnější a je vidět daleko větší příklon k moderním technologiím. Například přístrojový panel je v základu klasicky analogový, za příplatek je však k dispozici osmipalcová obrazovka, jež slouží také jako výstup multimediálního systému MyLink. O tom bude řeč ještě jednou, protože jeho hlavním polem působnosti je osmipalcová dotyková obrazovka na středové konzoli. Tu dále zdobí už jen několik tlačítek a zajímavě tvarované výdechy ventilace. Marně byste hledali páku ruční brzdy. Ta byla v rámci vylepšení nahrazena elektronikou, stačí tak jen zmáčknout příslušný knoflík. Jako první auto v segmentu přináší Camaro kompletní LED diodové ambientní osvětlení interiéru. Vybírat lze z celkem 24 barev, přičemž ona selekce probíhá přes ovladač systému Driver Mode Selector. Ten pracuje v režimech Snow/Ice, Tour, Sport a u Camara SS také Track a vedle osvětlení upravuje i nastavení motoru, podvozku, převodovky a dalších mechanických částí.

Základem nabídky je model LT s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 279 koní s točivým momentem 400 Nm v rozmezí 3000 – 4500 ot./min. Chevrolet tvrdí, že sprint z 0 na 96 km/h zabere méně než 6 sekund, se spotřebou 7,8 l/100 km přitom jde o nejúspornější Camaro vůbec. Součástí pohonné jednotky je rovněž technologie potlačující hluk v kabině. Vedle čtyřválce je Camaro LT v nabídce rovněž s 3.5litrovým šestiválcem o výkonu 340 koní s točivým momentem 385 Nm. Jeho součástí je vedle přímého vstřikování a variabilního časování ventilů též deaktivace válců. Jak už jsem naznačil v úvodu, poháněná jsou zadní kola, v tomto konkrétním případě přes manuální šestistupňovou převodovku či osmistupňový automat Hydra-Matic 8L45 s pádly pod volantem.

Vrcholem nabídky je již tradiče provedení SS s 6.2litrovým osmiválcem LT1 o výkonu 461 koní a s točivým momentem 617 Nm. Pokud Vám tyto hodnoty připadají povědomé, nemýlíte se – skutečně jde o motor z posledního vydání Chevroletu Corvette, vybavený novým výfukovým potrubím ve tvaru trojitého Y s elektronickou klapkou pro lepší zvuk (tu má i šestiválec). A jen tak mimochodem dělá z šestého vydání Camara SS to vůbec nejsilnější. Standardem je šestistupňová manuální převodovka s technologií Active Rev Management, za příplatek bude dostupný osmistupňový automat Hydra-Matic 8L90 s pádly pod volantem a systémem vypínání válců. Vůbec poprvé bude model SS dostupný s adaptivními tlumiči, jako jediné provedení ze současné nabídky má navíc v základní výbavě kotoučové brzdy Brembo o průměru 345 mm vpředu a 338 mm vzadu. U modelu LT jsou lepší brzdy dostupné za příplatek, jejich průměr je 320 mm vpředu a 315 mm vzadu. Nižší hmotnost ve spolupráci s vyšším výkonem a upraveným podvozkem přinášejí v případě Camara SS jednu nespornou výhodu – lepší čas na kolo, než jakého dosáhlo předchozí Camaro 1LE. To bylo přitom vyvinuto s cílem zajíždět co nejlepší okruhové časy…

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet Corvette C7 Stingray - návrat legendárního jména

Zdroj: Chevrolet