Chevrolet představil koncept nové generace modelu Niva

Zatímco Evropě stále více dominují malé crossovery, které sice vzhledem připomínají SUV či snad dokonce off-roady, ale do terénu se nikdy nepodívají, Rusko je v tomto směru (jako i v mnoha jiných) malinko jiné. K nejpopulárnějším autům se tu stále řadí Lada 4×4 (dříve Niva) a horkou novinkou moskevského autosalonu bude neméně drsně vypadající koncept druhé generace Chevroletu Niva.

Společný produkt GM a AvtoVAZu (odtud jméno Niva) již v první generaci rozhodně nebyl žádná měkota a koncept generace druhé to jen potvrzuje. Samozřejmě, sání vyvedené k úrovni střechy, nosič s přídavnou světelnou rampou a náhradním kolem, naviják, nebo 16palcová kola s terénními pneumatikami 235/70 R16 asi v základní sériové výbavě neuvidíme (v příplatkové už možná ano), vyšší světlá výška, náhradní kolo na pátých dveřích nebo zesílená ochrana podvozku a motoru už by se však na produkčním autě objevit mohla. Chevrolet navíc údajně nechce s Nivou jít na vlně SUV, protože její zákazníci od ní očekávají perfektní jízdní vlastnosti mimo zpevněné komunikace. 

Podle zatím nepotvrzených informací má novinka na délku 4316 mm, což je o 260 mm více než u současné generace a zároveň je o srovnatelné s moderním crossoverem Trax. Pod kapotou najdeme zážehovou osmnáctistovku (s dieselem se zatím nepočítá) původem od PSA o výkonu 135 koní s točivým momentem 170 Nm, která je spojena s pětistupňovou manuální převodovkou (v budoucnu se počítá i s automatem) a dvoustupňovou redukční převodovkou. Samozřejmostí je stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem. Zcela nová je platforma, na které Niva stojí, jenž byla vyvinuta speciálně pro toto auto s citem pro ruské silnice i zdejší klimatické poměry. 

Sériová produkce je naplánována na konec roku 2015 a prozatím se počítá s uvedením na domácím, tedy ruském trhu, na trhy Společenství nezávislých států (SNS) a do několika rozvojových zemí. GM ale stále zkoumá možnosti (a samozřejmě návratnost) eventuálního vývozu Nivy do Evropy. Nadále se také počítá pouze s jedinou pětidveřovou a pětimístnou karosérií – na jiné, prostornější momentálně nejsou výrobní kapacity ani finanční prostředky. Kdyby Vás náhodou zajímala cenová politika, pak GM chystá oproti současnosti mírné zdražení, stále však má jít o cenově konkurenceschopný vůz. Navíc je ve hře prodej obou generací současně.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan X-Trail druhé generace žije dál, v Číně

Zdroj: Chevrolet, auto.mail.ru